غنی: اگر دشمن فکر می‌کند می‌تواند افغانستان را به گذشته ببرد، اشتباه می‌کند

توسطروایت زنده

دی ۶, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

رییس‌جمهور افغانستان از در سخنانی در برنامه کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی این کشور گفته که راه حل جنگ نیست و اگر دشمن فکر می‌کند می‌تواند افغانستان را به گذشته ببرد، اشتباه می‌کند.

محمد اشرف غنی که امروز پنج‌شنبه(6 جدی) در برنامه کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی صحبت می‌کرد، گفت: می‌گفتند که تغییر فرهنگ اداری ممکن نیست، امروز شما نشان دادید که این فرهنگ نه تنها قابل تغییر است بلکه با سرعت به پیش می‌رود.”

Ashraf Ghani

وی افزود، می‌گفتند که افغانستان در قرن شانزده است، ولی جوانان ما در قرن بیست و یکم قرار دارند؛ کسانی که این ادعا را داشتند، خودشان در قرن شانزده به سر می‌برند.

غنی در ادامه خاطرناشن کرد که می‌گفتند که زن و مرد افغانستان نمی‌توانند هم‌گام شوند، ولی امروز می‌بینید زن و مرد افغانستان با درک فرهنگ عظیم اسلامی خود، با اراده راسخ و هم‌گام حرکت می‌کنند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که که فرهنگ ما فرهنگ پذیرش است،  تأکید نمود: هر زبان ما نقطه قوت ماست. ما وصل می‌خواهیم، نه فصل”.

وی همچنان تاکید کرد که شهادت به یک فرهنگ هفته‌وار در افغانستان تبدیل شده و اگر دشمن فکر می‌کند می‌تواند افغانستان را به گذشته ببرد، اشتباه می‌کند.

اشرف غنی همچنان افزود: “تصمیم‌گیرنده مردم افغانستان است و تغییر در حکومت‌داری خارج از قانون اساسی نه قابل قبول ما است، نه امکان پذیر و نه شدنی است. این را ما به شدت رد می‌کنیم؛ مردم افغانستان تصمیم‌گیرنده اصلی استند”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *