مجلس سنای افغانستان: رفتار طالبان در نشست ابوظبی با نمایندگان حکومت توهین‌آمیز بوده است

توسطروایت زنده

دی ۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

مجلس سنای افغانستان نوع رفتار گروه طالبان در نشست ابوظبی و حاضر نشدن به گفتگو با نمایندگان حکومت این کشور را توهین‌آمیز می‌خواند.

مولوی منصف، عضو مجلس سنا در نشست عمومی امروز(یک‌شنبه، 2جدی) این مجلس گفت: رفتار طالبان در نشست ابوظبی نشان‌دهنده این است که آنان به هیچ وجه علاقمند به صلح و آسایش نیستند.

Senate

به گزارش خبرگزاری آوا، وی افزوده است: هرچند هیأت حکومت افغانستان 4 روز در ابوظبی برای گفت‌وگو با طالبان منتظر ماندند، اما هیأت طالبان حتی با آنان یک احوال‌پرسی ساده نکرده‌ است.

به گفته وی، اگر کشورهایی که بر گروه طالبان نفوذ دارند، در گفته‌های‌شان صادق هستند، باید با وارد کردن فشار بر این گروه، آنان را به روند مذاکره بین‌الافغانی وادار سازند.

در همین حال، غیرت بهیر، عضو دیگر مجلس سنا و داماد گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان نیز با بیان ‌این‌که در نشست ابوظبی حکومت اشتباه بزرگی را مرتکب شده، اظهار داشت: دولت باید قبل از اعزام هیئت، خود را از حاضر شدن طالبان به میز مذاکره مطمئن می‌ساخت.

وی با دو رو خواندن طالبان تصریح کرد:  اگر نمایندگان این گروه با هیئت افغانی حاضر به مذاکره نمی‌شدند، چرا در نشست مسکو حاضر شدند؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *