جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خلیل‌زاد: نمی‌خواهیم جای افغان‌ها را در گفتگوها بگیریم/ امکان دارد پیش از انتخابات ریاست جمهوری به صلح برسیم

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با توجه به نگرانی حکومت افغانستان در مورد گفتگوهای ابوظبی، تأکید می‌کند که امریکا نمی‌خواهد در مسایل داخلی افغانستان که مربوط به افغان‌ها می‌شود، دخالت کند و جای افغان‌ها را در گفتگوهای صلح بگیرد.

زلمی خلیل‌زاد که لحظاتی پیش با آریانانیوز سخن گفته، خاطرنشان کرد: “تعدادی هستند که وارخطا هستند و نگرانی‌هایی دارند و برخی نگرانی‌ها بجاست. برخی نگرانی‌ها از عدم داشتن معلومات است. اما هیچ بحثی در مسایل سیاسی افغانستان مثل انتخابات و حکومت آینده، در ابوظبی صورت نگرفته است”.

وی افزود: “امریکا نمی‌خواهد که در مسایل داخلی مربوط به افغان ها دخالت کند و جای افغان‌ها را در گفتگوها بگیرد”.

Khalilzad listens to speakers during a panel discussion on Afghanistan at the Conservative Political Action conference (CPAC) in Washington

فرستاده ویژه امریکا با بیاناین‌که به اراده حکومت افغانستان برای آوردن صلح شک ندارد، تصریح کرد: “مردم افغانستان همه صلح می‌خواهند به شمول سران حکومت، اما در بخش طالبان این برای من یک سوال است که آنان اراده‌اش جدی است یا خیر”.

وی در عین حال گفت که خوب خواهد بود یک موافقه در مورد صلح پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری صورت بگیرد؛ “این امکان دارد که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، ما به صلح برسیم. احتمال این وجود دارد که طالبان پیشنهاد عربستان سعودی و امارات را مبنی بر آتش‌بس قبول کنند”.

آقای خلیل‌زاد در مورد نقش و تلاش‌های پاکستان نیز گفت: “تلاش‌هایی که من اخیرا در منطقه و کشورهایی مانند پاکستان کرده‌ام، همه کشورها به ویژه پاکستان حمایت‌شان را اعلام کرده و می‌خواهند قدم‌های عملی در این عرصه بر دارند. پاکستان گفت که باید طالبان در میز مذاکره بنشیند”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان