پس از دیدار با رهبران پاکستان؛ زلمی خلیل‌زاد وارد کابل شده است

توسطروایت زنده

آذر ۲۸, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

با پایان سومین روز گفتگوهای صلح امریکا با طالبان در ابوظبی، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، پس از سفر به اسلام‌آباد و گفتگو پیرامون نشست ابوظبی، به کابل آمده است.

سفارت امریکا در کابل در یک خبرنامه می‌گوید که آقای خلیلزاد به کار رسیده و با رهبران افغانستان پیرامون سفرهایش درباره صلح، دیدار و گفتگو خواهد کرد.

kalilzad in kabul

این در حالی است که آقای خلیلزاد امروز در صفحه توییترش نگاشته است که ملاقات‌های او با نمایندگان افغانستان و شرکای بین‌المللی در مورد گفتگوهای بین‌الافغانی برای پایان بحران در این کشور، سازنده بوده است.

ارتش پاکستان گزارش داده که آقای خلیل‌زاد در سفر به اسلام‌آباد، عصر امروز چهارشنبه(28 قوس) با قمر جاوید بجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان نیز در مورد امنیت منطقه و صلح افغانستان گفتگو کرده است.

در همین حال، خبرگزاری امارت متحده عربی گفته است که گفتگوهای صلح سه روزه در ابوظبی نتایج قابل ملاحظه‌ای داشته که برای همه طرف‌های علاقمند، مثبت ارزیابی می‌شود. در این گفتگوها، کشورهای عربستان سعودی و پاکستان نیز اشتراک داشتند و دور بعدی آن نیز در ابوظبی برگزار خواهد شد تا روند صلح افغانستان تحقق پیدا کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *