کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان: شاه‌حسین مرتضوی از جامعه خبرنگاران معذرت‌خواهی کند

توسطروایت زنده

آذر ۲۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان خواستار معذرت‌خواهی شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری از جامعه خبرنگاران و به خصوص از کارمندان رادیو آرمان و تلویزون طلوع شده است.

این کمیته از معاون سخنگوی رییس‌جمهور می‌خواهد که برای جبران بی‌حرمتی که به اصل آزادی بیان، رسانه‌ها و خبرنگاران نموده است، از جامعه خبرنگاری کشور و به خصوص از کارمندان رادیو آرمان و تلویزیون طلوع معذرت خواهی نموده و من‌بعد به خبرنگاران و خانواده رسانه‌ای تعرض ننماید.

شاه حسین مرتضوی یکی از سخنگویان رییس جمهور افغانستان می گوید که شرایط جنگی باعث شده تا انتخابات در سطح ولایات، محلات و ولسوالی‌ها برگزار نشود تا بتوان نهادهای انتخابی را با رای مردم انتخاب کرد

به گفته کمیته مصونیت خبرنگاران، آقای مرتضوی در پاسخ به سوال‌های گردانندگان برنامه صفایی شهر در رادیو آرمان، از الفاظ  زشت، نامناسب و غیر حرفه‌ای که نباید به عنوان سخنگوی شخص اول کشور به زبان بیاورد، استفاده کرده است. در جریان مباحثه دیده می‌شود که آقای مرتضوی خیلی آشفته و عقده‌مندانه پاسخ می‌دهد؛ چیزی که اصلا نمی‌تواند پاسخی به پرسش خبرنگار باشد. آقای مرتضوی رسانه‌های مشخص را هدف قرار داده، آنان را متهم به شایعه‌پراکنی و عوام‌فریبی نموده و نیز مدیران و کارمندان آن‌ها را بی‌سواد خطاب می‌کند.

کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان هشدار داده که “برخوردهای این چنینی باعث ایجاد فاصله میان جامعه خبرنگاری و حکومت می‌شود، که این کار به هیچ وجه به نفع ملت و دولت نمی‌باشد”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *