جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نشست سه‌جانبه وزرای خارجه افغانستان، پاکستان و چین در کابل/ ربانی: پاکستان اراده‌اش برای صلح افغانستان را نشان دهد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سرپرست وزارت خارجه افغانستان در یک نشست خبری مشترک با همتایان پاکستانی و چینی خود در کابل می‌گوید که در این نشست سه‌جانبه، در مورد مبارزه با هراس‌افگنی، راه‌حل سیاسی برای ختم جنگ افغانستان و همکاری‌های منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.

صلاح‌الدین ربانی خاطرنشان کرد: سه خواستی که در این نشست سه‌جانبه توجه می‌کنیم؛ امنیت و مبارزه با تروریزم، توسعه اقتصادی و اتصال منطقه‌ای و هم‌چنان اجماع در مورد روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها بوده است.

وی تأکید کرد که صلح در افغانستان به معنی صلح در منطقه و پاکستان است؛ پاکستان نیز این اصل را قبول دارد و حالا وقت آن است که اسلام آباد برای نشان دادن اراده‌اش، وارد عمل شود.

Pakistan and China in Kabul

در این نشست، شاه‌محمود قریشی، وزیر امورخارجه پاکستان گفت: برای این‌که به نتیجه‌ برسیم، باید دیگاه‌مان را تغیر بدهیم. شما جنگ‌های زیادی تجریه کرده‌اید. با متهم کردن یکدیگر به جایی نمی‌رسیم؛ از این‌رو باید در تفاهم با یکدیگر برای صلح افغانستان تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: من آمده‌ام که میان‌مان(افغانستان و پاکستان) اعتمادسازی شود؛ زیرا اگر اعتمادسازی نشود، این نشست‌ها در حد یک جلسه باقی خواهد ماند، بدون کدام نتیجه ملموسی.

وانگ یی، وزیر خارجه چین هم در سخنانی در مورد نشست سه‌جانبه امروز کابل خاطرنشان کرد: ما(هر سه کشور) در امر مبارزه با هراس افگنی متعهد هستیم و در این مورد تفاهم‌نامه‌ای نیز به امضا رسید.

وی گفت که به اراده مردم افغانستان برای صلح احترام دارند و در این زمینه هر کمکی که بتوانند، دریغ نخواهند کرد.

وزیر خارجه چین تصریح نمود که پاکستان نیز آماده است با جامعه جهانی یک‌جا کار کند که پیشرفت مثبتی در مذاکرات صلح افغانستان بیاید.

وی تأکید نمود، تا زمانی که اعتماد میان هر دو کشور(افغانستان و پاکستان) به وجود نیاید، این جلسات همیشه در حد یک جلسه خواهد ماند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان