جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

گشایش راه لاجورد توسط رییس جمهور افغانستان/ مانع بزرگی از سد راه افغانستان برای ارتباط با جهان برداشته شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور افغانستان در مراسم گشایش راه لاجورد در هرات، تاکید کرد که با گشایش این راه، مانع بزرگی از سد راه افغانستان برای ارتباط با جهان برداشته شده است.

محمد اشرف غنی که دقایقی پیش در مراسم گشایش راه لاجورد سخن می گفت، خاطرنشان کرد، افغانستان چهار سال پیش از این‌که مرزهایش بسته شود و گرسنه بماند، هشدار دریافت کرده بود، اما اکنون راه‌های متعددی برای واردات مواد خوراکی و پوشاک دارد و از این هشدار در امان است.

 وی تصریح نمود: افغانستان نقطه‌ی وصل است، نه فصل. ما خواهان ایجاد چندین راه اتصالی هستیم و تنها به راه لاجورد خلاصه نمی‌شود.

LapisLazuli

 رییس جمهور افغانستان خطاب به تاجدان و بازرگانان گفت که حالا نوبت آن هاست تا سهم شان را در این پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری ایفا کنند.

طرح راه لاجورد در سال 2012 از طرف دولت افغانستان به منظور همکاری‌های ترانزیتی، تجارتی و ترانسپورتی میان افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه و به منظور کاهش موانع ترانزیتی و تجارتی و توسعه عملیات مشترک گمرکی بین این کشورها، به عنوان راه بدیل ترانزیتی برای دسترسی به بنادر دریایی ارایه گردید.

این طرح بعد از دو سال مذاکرات تخنیکی میان تیم‌های کشورهای یاد شده، در سال 2016 نهایی شد و موافقتنامه آن در سال 2017 میان این کشورها در نشست ریکا امضا شد.

این دهلیز ترانزیتی از بنادر آقینه ولایت فاریاب و تورغندی ولایت هرات شروع و از طریق بندر ترکمن باشی ترکمنستان ادامه و با گذشت از دریای خزر، به باکو پایتخت آذربایجان و سپس به تفلیس پایتخت گرجستان، تا بنادر پوتی و باتومی دریای سیاه و در ضمن از شهر قارص به بنادر استانبول ترکیه و در نهایت به اروپا منتهی می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان