جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

8 هزار تن در افغانستان مبتلا به بیماری ایدز هستند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

معاون برنامه ملی کنترول بیماری ایدز وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که در حدود ۸۰۰۰ نفر در این کشور بیماری ایدز دارند، اما از این جمع، تاکنون 2 هزار و 549 مورد در برنامه ملی کنترول ایدز ثبت شده است.

داکتر رفیق قاضی زاده روز گذشته(10 قوس) در برنامه‌ای به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با بیماری ایدز در دانشگاه کاتب گفته است، از ۲ هزار و ۵۴۹ مورد ابتلا به این بیماری که نزد این اداره ثبت شده، تنها ۱۰۰۰ تن به گونه دوامدار برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند که ۷۵ درصد آن‌ها را مردان و ۲۵ درصد دیگر را زنان تشکیل می‌دهند.

HIV

داکتر قاضی زاده عامل اصلی انتقال و افزایش بیماری ایدز در افغانستان را استفاده از مواد مخدر زرقی عنوان کرده و گفته است: «در افغانستان عمده‌ترین راه انتقال مرض ایدز بین مصرف‌کننده‌های مواد مخدر است که به شکل زرقی استفاده می کنند و سوزن و سورنج را بین دوستان خود شریک می سازند».

این در حالی است که برنامه ملی کنترول ایدز برنامه‌های آگاهی‌دهی را در پنج زون به ویژه در دانشگاه‌ها و مکاتب راه‌اندازی کرده است. مسئلان این برنامه می‌گویند، کسانی که از ولایت ها برای درمان این بیماری به کابل می‌آیند، مصارف آنان را نیز خواهند پرداخت.

بر بنیاد آمارهای سازمان صحی جهان، در سال ۲۰۱۷ در سراسر جهان یک میلیون تن در نتیجه ابتلا به بیماری ایدز، جان باخته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان