جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله در اختتامیه نشست ژنو: افغانستان به مبارزه با فساد متعهد است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس اجرایی حکومت افغانستان در نشست اختتامیه کنفرانس ژنو برای افغانستان، از متعهد بودن این کشور در مبارزه با فساد خبر داده است. عبدالله عبدالله تاکید کرده که در این زمینه گام‌های مهمی برداشته و مجدانه به مبارزات در این مسیر ادامه می‌دهند.
وی در ادامه در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت که کمیسیون‌های انتخاباتی موظف اند تا نقش خود را در بهتر برگزاری شدن انتخابات ایفا نمایند و حکومت نیز متعهد است انتخابات ریاست جمهوری به موقع برگزار گردد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
عبدالله در مورد صلح با طالبان نیز تاکید کرد: “موضع ما در قضیه صلح روشن است. ما می‌خواهیم با طالبان مذاکره نماییم. اما صلح باید به مالکیت و رهبری افغان‌ها صورت گیرد. صلح در افغانستان به معنای صلح در منطقه و جهان است و می‌تواند زمینه توسعه و همگرایی منطقه‌ای را فراهم سازد. ما همکاری و همگرایی منطقه‌ای را بر رقابت‌های ناسالم منطقه‌ای ترجیح می‌دهیم”.

CEO
وی تأکید کرد که افغانستان به توسعه و پیش‌رفت برنامه‌های توسعه‌ای متعهد است و از این‌رو برای عملی ساختن اهداف توسعه پایدار به عنوان برنامه توسعه‌ای کشور، اهمیت فراوان قایل است.
رییس اجرایی حکومت گفت که خشک‌سالی یکی از چالش‌های عمده افغانستان به شمار می‌رود و برای برخورد با این مشکل و امنیت غذایی کشور و امحای گرسنگی، مجدانه در همکاری با نهادهای بین‌المللی تلاش می‌کنند.
وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود تاکید کرد که زنان و جایگاه آنان در حکومت وحدت ملی از اهمیت ویژه برخوردار است.
عبدالله همچنان افزود که مهاجرت و بی‌جایی داخلی یکی از مشکلات عمده افغانستان است و حکومت به همکاری جامعه جهانی در این عرصه فعال است و گام‌های مهمی برای زمینه‌سازی عودت آبرومندانه مهاجران و ادغام آنان در جامعه برداشته شده است.
وی از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی خواست که به کمک‌های خود در این عرصه برای افغانستان ادامه دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان