جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

غنی در ژنو: درآمد داخلی افغانستان 70 درصد و صادرات 30 درصد افزایش یافته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در دومین روز نشست ژنو ضمن صحبت در مورد صلح افغانستان، گزارش‌هایی از پیشرفت بخش‌‌های توسعه‌ای این کشور نیز ارایه کرد.
به گفته‌ی آقای غنی در دوره حکومت او، درآمد داخلی افغانستان حدود 70 درصد رشد داشته و صادرات این کشور در سال جاری خورشیدی نیز حدود 30 درصد افزایش داشته است.

arg GV
رییس جمهوری افغانستان در این نشست تاکید کرد که افغانستان تلاش دارد که از موقعیت جغرافیایی خود بیشترین سود را ببرد. به گفته‌ی او برای رسیده به این هدف کابل به پروژه‌های مختلف منطقه‌ای سهم گرفته است. به گفته‌ی آقای غنی در این پروژه تاکنون حدود 11 میلیارد دالر سرمایه‌گذاری شده است.
بخش‌های معارف و مشارکت زنان از جمله موارد دیگری بود که صحبت‌های آقای غنی بالای آن متمرکز بود.
به گفته‌ی آقای غنی حکومت افغانستان ساخت 6 هزار مکتب را در دو سال و استخدام بیش از 30هزار آموزگار را در پنج سال آینده روی دست دارد. او می‌گوید که تاکنون نیز چالش هایی زیادی در بخش معارف در افغانستان وجود دارد. به گفته‌ی او تاکنون بیش از 3 میلیون کودک در افغانستان از مکتب محروم اند.
رییس جمهوری افغانستان در بخش مشارکت زنان تاکید کرد که مشارکت زنان در اداره های مختلف زنان از 5 درصد در سال 2014 به 16 درصد در سال 2017 افزایش یافته است. او تاکید کرد که افزایش مشارکت زنان در نهادهای مختلف افغانستان یکی از اهداف راهبردی ما می باشد.
آقای غنی در مورد اصلاحات در بخش عدلی و قضایی تاکید کرد که بیش از 50 درصد از اصلاحات در این مورد انجام شده است. به گفته‌ی او حدود 350 قانون در دوره حکومت او اصلاح و تنفیذ شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان