جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خلیلی: یک حرکت ناسنجیده، بسان جرقه در جنگل؛ امنیت روانی و اجتماعی مردم را تهدید می کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در پیوند به دست‌گیری فرمانده  علی پور واکنش نشان داده است.

در یک اعلامیه این حزب گفته شده است، وضعیت کشور به گونه ای است که حتی یک حرکت ناسنجیده، بسان جرقه در جنگل، امنیت روانی و اجتماعی مردم ما را تهدید می کند.

 وی در ادامه تاکید کرده است: “در میان این همه بحران سیاسی، امنیتی و اجتماعی اما حرکت هایی صورت می گیرد که به تشدید بحران کمک می نماید. دستگیری قوماندان علی پور توسط حکومت، با توجه به مشکلاتی که داریم، یک اقدام ناسنجیده و نادرست بود؛ زیرا این گونه اقدامات، بیش از پیش خطوط گسل اجتماعی را پررنگ تر و فاصله میان حکومت و توده های مردم را بیشتر می سازد”.

Khalili (1)

وی در ادامه تاکید کرده است، شکل گیری هسته های مسلح در مناطق، اگرچه کار درست نیست؛ اما واکنشی است که در برابر ناتوانی ها و کم توجهی های حکومت در مورد حفظ جان و مال مردم.

خلیلی در ادامه گفته است که مردم وقتی احساس می کنند در برابر تهدیدهای روز افزون امنیتی، چاره ای جز دفاع از خود ندارند، به صورت خودجوش از حرکت مسلحانه قوماندانان محلی حمایت می کنند.

رئیس شورای عالی صلح در ادامه تاکید کرده است: “باور من این است که اقدام های خشن، بدون درنظرداشت اوضاع شکننده سیاسی و اجتماعی در قبال موضوعاتی از این دست، راه حل مشکل به وجود آمده نیست. بنابراین، با توجه به وضعیت اجتماعی، امنیتی و سیاسی، از حکومت افغانستان و ارگانهای ذیربط می خواهم که از طریق گفتگو با متنفذین منطقه و جستجوی راه حل های اساسی تر، علی پور را رها نموده و از بروز مشکلات بیشتر اجتماعی جلوگیری به عمل آرد.”

وی نیز از مردم خواسته که با هوشیاری کامل مترصد اوضاع باشند و اجازه ندهند دست های پیدا و پنهان با استفاده از چنین فرصت ها به تنش های قومی و سمتی دامن بزنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان