واکنش‌های داخلی به حمله انتحاری بر مراسم میلاد پیامبر در کابل؛ دشمنی با ارزش‌های اسلامی مردم افغانستان

توسطروایت زنده

آبان ۳۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

داکتر عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان، ضمن محکوم کردن و  وحشیانه خواندن حمله تروریستی بر مراسم گرامی‌داشت از میلاد پیامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد(ص) در کابل، در بیانیه‌ای تأکید کرده است: تروریستان وحشى بار دیگر دشمنی‌شان را با دین مقدس اسلام، علمای کرام و مسلمانان بی‌گناه ثابت کردند و نشان دادند که هیچ‌گونه پیوندی با ارزش‌های اسلامی و دینی ندارند.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری نیز طی بیانیه‌ای حمله شام روز گذشته را محکوم نموده و گفته که دشمنان مردم افغانستان با این عمل ضد انسانی و غیراسلامی خود نشان دادند که هیچ احترامی به ارزش‌های دینی و اسلامی و سنت پیامبر گرامی اسلام نداشته و برای رسیدن به اهداف شوم خود، هر از گاهی حادثه می‌آفرینند.

taliban kabul attack

صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت امورخارجه ضمن محکومیت حادثه شام روز گذشته گفته است: حمله انتحاری بر محفلی که به مناسبت میلاد النبی(ص) برگزار شده بود، مثل حملات قبلی این گروه بر مساجد و اماکن عامه، یک‌بار دیگر واضح ساخت که تروریست‌ها، عملا با ارزش‌های اسلامی مردم افغانستان دشمنی دارند و از این دشمنی انکار هم نمی‌کنند.

از سوی دیگر، عطامحمد نور، رئیس شورای اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان ضمن محکومیت حادثه تروریستی شام روز گذشته گفته است: حکومت مکلف است مراسم و همایش‌ها را از چنین حملات مصون نگهدارد و امنیت مردم را تامین کند، اما با تأسف ضعف و ناتوانی این حکومت هر‌ روز از مردم ما قربانی می‌گیرد.

وزارت داخله افغانستان نیز طی بیانیه‌ای گفته که تروریستان کوردل، با انجام حملۀ تروریستی بالای مراسم تجلیل از میلادالنبی در هوتل اورانوس شهر کابل که در آن علمای کرام حضور یافته بودند، دست به جنایتی نابخشودنی زدند.

هم‌چنین دفتر شورای امنیت ملی افغانستان طی بیانیه‌ای در واکنش به این حمله گفته است: قتل‌عام مردم بی‌گناه به خصوص علمای دینی، قاریان و حافظان قرآن عظیم‌الشان که در روز متبرک میلاد حضرت محمد(ص) گردهم آمده‌ بودند، رویکرد تروریستان وحشی و دسیسه‌ شوم دشمنان اسلام و مردم افغانستان محسوب می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *