جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

رویارویی عمران خان با دونالد ترامپ: امریکا به جای مقصر دانستن پاکستان، ناکامی خود را در افغانستان ارزیابی کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نخست وزیر پاکستان به سخنان اخیر دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا واکنش شدید نشان داده و گفته که امریکا به جای مقصر دانستن پاکستان در جنگ افغانستان، باید ناکامی‌های خود را دراین کشور ارزیابی کند.

ترمپ روز دوشنبه(28 عقرب) گفته که پاکستان از گروه‌های هراس‌افگن حمایت می‌کند. او از قطع کمک صدها میلیون دالری این کشور به پاکستان دفاع کرد و هشدار داد که اسلام‌آباد به خاطر پناه دادن به هراس‌افگنان، چیزهای زیادی را از دست خواهد داد.

trump and imran khan

وی در گفتگویی با فاکس‌ ‍نیوز امریکا گفت که حکومت پاکستان اسامه بن لادن، رهبر پیشین شبکۀ القاعده را کمک کرد وهیچ کاری برای امریکا انجام نداد: «ما به پاکستان، جایی‌که بن لادن در آنجا زند‌گی می‌کرد، هر سال یک میلیارد و سه صد میلیون دالر می‌دادیم. من دادن این پول را به این علت به پاکستانی‌ها متوقف ساختم که آنان هیچ کاری برای ما نمی‌کردند، حتی یک کار معمولی هم برای ما نمی‌کنند».

اما عمران خان می‌گوید که امریکا در جنگ افغانستان ناکام مانده و اکنون به خاطر این ناکامی، اسلام‌آباد را مقصر می‌داند.

به گزارش طلوع‌نیوز، نخست‌وزیر پاکستان از امریکا پرسیده که به جای اتهام بستن بر این کشور، باید این را بپرسد که چرا با وجود مستقر شدن ۱۴۰ هزار نیروی خارجی با پشتیبانی ۲۵۰هزار نیروی افغان و خارجی و هزینه کردن یک تریلیون دالر در جنگ افغانستان، طالبان نسبت به گزشته نیرومندتر اند؟

او می‌گوید که هیچ پاکستانی درحملۀ یازدهم سپتمبر دخیل نبوده و پاکستان در جنگ افغانستان، ۷۵ هزار قربانی داشته‌ و نیز بیش از ۱۲۳ میلیارد از نگاه اقتصادی، آسیب دیده‌است.

عمران خان تصریح کرد: «کمک امریکا تنها ۲۰ میلیارد بوده‌است.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان