جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
14 بازدید

فاطمه سلطانی؛ کوچک‌‌ترین قربانی جنبش عدالت‌خواهی 21 عقرب کابل

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

فاطمه بتول سلطانی یکی دیگر از 5 عدالت‌خواهی است که در حمله انتحاری 21 عقرب کابل، و در جریان دادخواهی برای شهرستان‌های ارزگان خاص، مالستان و جاغوری جان باخت.

فاطمه بتول سلطانی، فرزند محمد ابراهیم سلطانی است و  در سال ۱۳۸۱ در قریه غیغانتوی شهرستان مالستان ولایت غزنی به دنیا آمد. او دوره ابتدایی را در مکتب نسوان شهید بلخی به پایان رسانده و دانش‌آموز صنف دوازدهم لیسه عالی زینب کبری در ناحیه سیزده شهر کابل بود.

فاطمه به گفته برادرش، نعمت‌الله رها، دارای شخصیتی متین و آرام بود. او عاشق مطالعه بود و آخرین کتابی که مطالعه می‌کرده، کتابی به نام “افغانستان ـ جنگ، سیاست و جامعه” بوده است.

نعمت‌الله رها به خبرنامه گفت: “او از درد نابرابری و محرومیت مردم‌اش آگاه بود و این نابرابری‌ها او و دیگر هم‌قطارانش را وادار کرد تا وارد فعالیت‌های مدنی شوند. او عضو فعال در نهادهای اجتماعی بود و با اشتراک در همایش‌های مردمی، حس وطن‌دوستی‌اش را ابراز می‌کرد”.

او اهداف بزرگی داشت و یکی از برنامه‌هایش تحصیل در رشته علوم ‌سیاسی و حقوق بود. او آرزو داشت روزی وکیل خوبی در پارلمان باشد و از مردم رنج دیده‌اش به درستی نمایندگی کند.

فاطمه بتول سلطانی، فرزند محمد ابراهیم سلطانی است
فاطمه بتول سلطانی، فرزند محمد ابراهیم سلطانی است

آخرین صحبت

این درد، فاطمه را با جنبش روشنایی همراه و همگام نمود و با اشتراک در جلسات و اعتراضات این جنبش، دردهای درونی‌اش را تسکین می‌داد تا این که در 21 عقرب در تظاهرات بزرگ عدالت‌خواهی با شعار “ارزگان، جاغوری و مالستان را دریابید”، جانش را فدای خواسته‌های برحق مردم نمود و جام شهادت نوشید.

نعمت‌الله از آخرین صحبت با خواهرش فاطمه می‌گوید: “آخرین باری که با او صحبت کردم، صبح همان روز تظاهرات بود. در تشیع جنازه پسر کاکای‌مان بودم. برایش زنگ زدم و از او خواستم که به مسجد جهت تلاشی زنانه بیاید، اما او برایم گفت: من خانه نیستم رفتم تظاهرات، نمی‌توانم بیایم و من نیز با گفتن این‌که مواظب خودت باش، تماس را قطع کردم.”

این برادر دردمند، ۶  ماه قبل شاهد مرگ پدر بوده و هنوز با نبود پدر عادت نکرده بود که این‌بار خواهر کوچکش را از دست داده است.

نعمت‌الله رها با حالتی نگران از وضعیت مادرش گفت: “مادرم وضعیت خوبی نداشت و به خاطر مریضی که دارد، دو بار پاکستان برده‌ام و وضعیت روحی خوبی ندارد.”

فاطمه سلطانی، خاله فرشته غزل اکبری، یکی دیگر از شهیدان حادثه 21 عقرب است
فاطمه سلطانی، خاله فرشته غزل اکبری، یکی دیگر از شهیدان حادثه 21 عقرب است

فاطمه سلطانی، خاله فرشته غزل اکبری، یکی دیگر از شهیدان حادثه 21 عقرب است. به گفته اطرافیان‌شان، این خاله و خواهرزاده همیشه در کنار هم احساس راحتی می‌کردند و صمیمیت زیادی داشتند.

مامای فرشته در پایان صحبت‌اش یادآور می‌شود، با آن‌که خانه فرشته جای دیگری بود، اما او بیش‌ترین وقتش‌ را خانه آن‌ها و کنار فاطمه، خاله‌اش سپری می‌کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان