جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

شورای عالی صلح افغانستان: دیدگاه طالبان نسبت به گذشته تغییر کرده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اعضای شورای عالی صلح افغانستان در بازگشت از نشست صلح مسکو می‌گویند که دیدگاه‌های گروه طالبان در این نشست نسبت به گذشته متفاوت بوده است.

عطاءالرحمان سلیم، معاون شورای عالی صلح که در ترکیب هیأت چهار نفری این شورا در نشست مسکو حضور داشت، امروز سه‌شنبه (22 عقرب) در یک نشست خبری در کابل گفت که «شرایط و مواردی را که نمایندگان طالبان گذاشتند برای آغاز مذاکرات، همچون گذشته، موانع بزرگی فراه راه مذاکرات مستقیم نیست.»

آقای سلیم تاکید کرد، طالبان صرف موردی را مطرح کردند که اگر در مورد جدول زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی به توافق برسیم، آماده مذاکره با طرف افغانستان خواهند بود و این خود یک انعطاف را نشان می‌داد.

afghani pice com

از سوی دیگر، وی افزود که در نشست مسکو برای صلح افغانستان، «کشورهایی بودند که حرف‌های خود را داشتند، اما اکثریت کشورها متفق بودند که باید جنگ توقف پیدا کند و ما برویم به سوی آغاز مذاکرات و از آغاز مذاکرات قطعا حمایت کردند».

مولوی دین محمد، معاون دیگر هیأت شورای عالی صلح نیز در نشست خبری امروز گفت که آنان در نشست مسکو از گروه طالبان خواستند تا تمامی مشکلات و خواسته‌های شان را روی میز بگذارند و از طریق مذاکره به نتیجه برسند.

وی گفت که در این نشست از کشورهای خارجی نیز خواستد به صورت خالصانه در مورد صلح افغانستان همکای کنند و رقابت‌های شان را کنار بگذارند.

مولوی دین محمد بیان کرد که در نشست مسکو همه کشورها در مورد پایان جنگ افغانستان توافق نظر داشتند و از طالبان خواستند تا وارد مذاکرات صلح شوند.

از سوی دیگر، عبدالخبیر اچقون، معاون شورای عالی صلح در مورد رهایی زندانیان گروه طالبان از سوی پاکستان، به‌ویژه ملابرادر، گفت که رهایی آنان می‌تواند «مُمدی» برای صلح باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان