جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

خواست احتمالی تعلیق انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/ چخانسوری: حکومت به برگزاری این انتخابات کاملا متعهد است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به دنبال انتشار مقاله روزنامه وال استریت ژورنال امریکا که ادعا می‌‌کند ممکن است آمریکا درخواستی را از کابل مبنی بر تعلیق انتخابات ریاست جمهوری به منظور تسهیل مذاکرات با طالبان مدنظر بگیرد، ارگ ریاست جمهوری افغانستان هرگونه تعلیق در برگزاری این انتخابات را رد کرده و بر تعهد دولت به برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، هارون چخانسوری، سخنگوی رییس جمهوری طی بیانیه‌ای اطمینان داده و تأیید کرد که “دولت افغانستان به طور کامل متعهد به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2019 مطابق به قانون اساسی افغانستان و تاریخ تعیین شده توسط کمیسیون مستقل انتخابات می‌باشد.”

وی همچنین افزود: “تداوم لازمه یک فرایند دموکراتیک است و هر پیشنهاد دیگری جز اراده افغان‌ها که در قانون اساسی به صراحت به آن اشاره شده است، قابل قبول نیست”.

ghani kalilzad

فضل فضلی، مشاور ارشد رئیس‌جمهور افغانستان نیز در رسانه اجتماعی خود اعلام کرد: “تعهد دولت افغانستان در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2019 پابرجا است. همانطور که قانون اساسی کشور دستور می دهد، ما به تاریخ انتخابات اعلام شده توسط کمیسیون انتخابات پایبند خواهیم بود و بعد از مشخص شدن زمان بندی انتخابات آن را دنبال می کنیم”.

آقای فضلی همچنین تأکید کرد که “افغانستان یک کشور دموکراتیک است و هرگونه انتقال قدرت باید از طریق یک روند دموکراتیک انجام شود. هرگونه پیشنهاد دیگر که برخلاف قانون اساسی و مردم افغانستان ارایه می‌شود، برای مردم ما قابل قبول نخواهد بود.”

این در حالی است که پس از تأیید 20 اپریل(31 حمل) به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات انتخابات، مقامات ارشد ریاست جمهوری بار دیگر تأیید کردند که هیچ تأخیر یا ملاحظات دیگر برای جلوگیری از یک روند دموکراتیک وجود ندارد، و ایالات متحده صرفا می‌تواند تا حدودی در مذاکرات با تروریست‌های طالبان سهم داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان