دفتر اتمر: صدا بلند کردن برای مردم هزاره، بی‌شرمی نه، احساس هم‌دردی است/ مرتضوی معذرت بخواهد!

توسطروایت زنده

آبان ۲۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

دفتر مطبوعاتی محمد حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان به اظهارات شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری این کشور که حمایت‌های آقایان اتمر، رحمت‌الله نبیل و امرالله صالح از تظاهرات‌های امروز کابل و مردم مناطق مرکزی را بی‌شرمی خوانده، پاسخ داده است.

شاه‌حسین مرتضوی به دنبال حمایت‌های این چهره‌های سیاسی افغانستان از مردم مناطق مرکزی و اعتراض‌های امروز کابل، در توییتر خود نوشته است: “جناب اتمر، نبیل، صالح و زاخیلوال! در زمان مأموریت‌تان چند هزاره را اجازه کار و فعالیت دادید! چند بار به دایکندی و جاغوری رفتید! آیا سیاست‌مدار افغان چیزی بنام شرم را هم می‌شناسند؟؟”.

اما در واکنش به این اظهارات، در یک اعلامیه دفتر آقای اتمر آمده است: “آقای مرتضوی، تاریخ از ۴ سال قبل که شما به حکومت پیوستید، آغاز نشده. بیشتر از ٣٠ سال می شود که حنیف اتمر به این ملت و خاک خدمت کرده است. پانزده سال پیش در وزارت انکشاف دهات اولین بار پروژه های عمرانی را به هزاره جات برد. در وزارت معارف اولین بار تدریس فقه جعفری را در مکاتب رسمیت بخشید. در وزارت داخله علیه تبیض قومی در صفوف پولیس مبارزه کرد(از همکار نزدیکش حیدر بصیر بپرسید). در دوره حکومت وحدت ملی، دفتر شورای امنیت یگانه ارگانی بود که مقرری‌ها در آن با روحیه ملی صورت می گرفت – اگر فراموش کرده‌اید از بزرگانی چون جنرال خداداد، ابراهیم قاسمی، عنایت قاسمی، خواجه عمری، یعقوب علی رحیمی و امثالهم بپرسید”.

shahhussain-wa-atmar

در ادامه این اعلامیه خاطرنشان شده است: “اگر امروز اتمر، یا زاخیلول، یا صالح یا نبیل برای مردم هزاره صدا بلند می‌کنند، بی شرمی نه، بلکه احساس همدردی ایست که هر فرد این ملت در مقابل هموطنان مظلوم ما، چه در جاغوری و مالستان و یا فراه و ننگرهار و ارزگان، احساس می‌کنند”.

دفتر مطبوعاتی مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان از شاه حسین مرتضوی خواسته از هر چهار این شخصیت‌ها معذرت‌خواهی کند و در آینده در حمله لفظی علیه دیگران، کمی تأمل به خرج دهد.

این در حالی است که پیش از این نیز انتقادهایی نسبت به نوع موضع‌گیری‌های شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در صفحات اجتماعی علیه سیاست‌مداران و در حمایت از حکومت، صورت گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *