جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ارائه مسوده بودجه 399 میلیاردی سال مالی 1398 افغانستان به مجلس سنا

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سرپرست وزارت مالیه  افغانستان صبح امروز یک‌شنبه(20 عقرب) مسوده بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۸خورشیدی را به مجلس سنای این کشور سپرد.

به گفته همایون قیومی، مجموع بودجه عادی و انکشافی سال مالی 1398 که از ابتدای زمستان آغاز می‌شود، ۳۹۹ میلیارد افغانی است که ۲۷۵ میلیارد افغانی آن بودجه عادی و ۱۲۴ میلیارد افغانی بودجه انکشافی را تشکیل می‌دهد. از این میان، 61 میلیارد افغانی بودجه انکشافی اختیاری و 63 میلیارد دیگر آن، غیراختیاری است که به صورت مستقیم از سوی دونرها و در پروژه‌های مورد نظر آن‌ها به مصرف می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد که این مسوده بوده در نظرداشت معیارهای جهانی و بر بنیاد نیازمندی‌های کنونی افغانستان تهیه شده است.

afghanistan Senate

این در حالی است که شماری از سناتوران تاکید می‌ورزند که اگر پیشنهادات اعضای این مجلس در سند بودجه گنجانیده نشود، این بودجه را رد خواهند کرد.

مجلس سنای افغانستان مدت 15 روز فرصت دارد مسوده بودجه را مورد بررسی قرار داده و پس از تأیید، همراه با پیشنهادهای خود، به مجلس نمایندگان بفرستند.

در نشست امروز مجلس سنا، سناتوران بار دیگر مسئولان ارشد امنیتی را فراخوانده بودند که بازهم در نشست علنی این مجلس حاضر نشدند. عدم حضور مجدد مسئولین ارشد امنیتی افغانستان در مجلس سنا، بار دیگر با خشم سناتوران همراه شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان