امضای تفاهم‌نامه بازسازی و احیای بند دهله قندهار با بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی

توسطروایت زنده

آبان ۱۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

حکومت افغانستان تفاهم‌نامه بازسازی و احیای بند دهله ولایت قندهار را با بانک جهانی و بانک انکشاف آسیایی امضا کرده است.

این تفاهم‌نامه امروز پنج‌شنبه(17 عقرب) با حضور محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان از سوی محمد همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه، شبهم چوهدری، رئیس بانک جهانی در افغانستان و سمویل تومیوا، رئیس بانک انکشاف آسیایی در افغانستان، به امضا رسید.

به تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷، بانک انکشاف آسیایی(ADB)  با شرکت‌های مشترک FCG  ANZDEC و افغان‌ترین برای تکمیل دیزاین بلند بردن ارتفاع بند دهله قندهار قرارداد نمود که به تاریخ ۳۱ اگست ۲۰۱۹ اختتام خواهد یافت و هزینه آن در حدود ۴۰۰ میلیون دالر امریکایی می‌باشد که از سوی بانک انکشاف آسیایی و بانک جهانی تمویل می‌گردد.

arg kandahar

بر اساس این تفاهم‌نامه، کارهای ساختمانی بند دهلۀ قندهار در چهار مرحله تکمیل می‌گردد که در مرحله اول کاسۀ بند به ارتفاع ۱۲ متر بلند برده می‌شود که در نتیجه آن، ظرفیت کاسه ذخیره آب از ۲۹۸ میلیون متر مکعب به ۷۹۸ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

مرحله دوم آن آبیاری و زراعت می‌باشد که نظر به برآورد شرکت، ۲۰ هزار هکتار زمین دیگر تحت آبیاری قرار می‌گیرد. در مرحله سوم آب‌رسانی شهر قندهار و قریه‌جات همجوار آن تأمین می‌گردد و در مرحله چهارم، تولید برق و توزیع آن به شهر قندهار است که نظر به برآورد ابتدایی شرکت متذکره، ۲۴ میگاوات خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *