نشست سرقوماندانی اعلی قوای مسلح افغانستان در مورد وضعیت امنیتی غزنی برگزار می‌شود

توسطروایت زنده

آبان ۱۶, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

به دنبال حمله بامداد امروز چهارشنبه(16 عقرب) طالبان بر شهرستان جاغوری ولایت غزنی، ارگ ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که امروز جلسه‌ی سرقوماندانی اعلی قوای مسلح در مورد وضعیت امنیتی، به ویژه وضعیت امنیتی ولایت غزنی، برگزار خواهد شد.

شاه حسین مرتضوی، با بیان این خبر به روزنامه اطلاعات روز گفته است که دولت ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز در جریان این حمله قرار گرفته و چرخبال‌های نظامی نیز از سوی مرکز توحید عملیات، برای در کنترل‌گرفتن وضعیت به شهرستان جاغوری فرستاده شده است.

اما مردم محل و شاهدان عینی می‌گویند که هیچ نیروی کمکی زمینی یا هوایی به جز چند سرباز معدود امنیتی از شهرستان جاغوری به محل درگیری نرسیده است.

به گفته عارف نوری،‌ سخنگوی والی غزنی نیز طالبان بر دو پاسگاه نیروهای مرزی در این شهرستان جاغوری حمله کرده‌اند که تلفاتی نیز بر دو طرف وارد شده، اما آمار آن مشخص نیست.

GHAZNI

بر اساس گزارش‌ها، طالبان از دو مسیر مختلف بر منطقه‌ی حوتقل، هم‌مرز با شهرستان گیلان و منطقه‌ی داوود از مسیر دره‌ای موسوم به لرگه حمله کرده‌اند.

آریانا نیوز گزارش داده که منطقه داوود بدون درگیری به کنترل طالبان درآمده است.

این حملات طالبان در حالی بر شهرستان جاغوری آغاز شده که درگیری‌ها میان طالبان، نیروهای امنیتی و مردم محل در شهرستان ارزگان خاص ولایت ارزگان نیز هم‌چنان ادامه دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *