جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نمایندگان دولت افغانستان در نشست مسکو شرکت نمی‌کنند/ تنها شورای عالی صلح حضور می‌یابد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اختلاف‌ها میان افغانستان و روسیه پیرامون برگزاری نشست مسکو در مورد صلح افغانستان هنوز حل نشده و وزارت خارجه افغانستان در تازه‌ترین موضع‌گیری خود، شرکت نماینده‌های این دولت را در نشست مسکو تکذیب کرده است.

قرار است این نشست جمعه آینده (۱۸ عقرب) در مسکو و با حضور نمایندگانی از ۱۲ کشور برگزار شود.

صبغت احمدی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به بی‌بی‌سی گفته است، از طرف دولت کسی در این نشست شرکت نمی‌کند، ولی اعضای شورای عالی صلح به عنوان یک نهاد مستقل، تصمیم گرفته‌اند که در این نشست حاضر باشد.

آقای احمدی خاطرنشان کرده که افغانستان از هر نشستی برای صلح استقبال می‌کند، اما در هر گفتگویی برای صلح “باید رهبری و حاکمیت افغانستان” به رسمیت شناخته شود.

russion

این درحالی است که خبرگزاری رویترز روز شنبه (۶ عقرب) به نقل از مقامات روس گفته بود که محمد اشرف‌غنی، رئیس جمهوری افغانستان پذیرفته هیئتی از مقام‌های ارشد سیاسی این کشور را به گفت‌وگوهای صلح مسکو بفرستد، اما به نظر می‌رسد وزارت‌های خارجه دو کشور در مورد این نشست، هنوز به توافق نرسیده‌اند.

پیشتر سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان گفته بود که یک هیئت چهار الی شش نفره به نمایندگی از افغانستان در نشست مسکو شرکت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه نیز گفته که هیئتی از دفتر طالبان در قطر هم در این نشست شرکت خواهد کرد؛ گرچه گروه طالبان تاکنون در این‌باره اظهار نظر نکرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان