هدایت رئیس‌جمهور افغانستان برای نفرستادن سرپرست در بست‌های دولتی به ولایت‌ها

توسطروایت زنده

آبان ۶, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

رئیس جمهوری افغانستان به وزرای کابینه خود دستور داده که دیگر در بست‌های دولتی سرپرست به ولایت‌ها نفرستند.

در یک اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است، محمد اشرف غنی این مطلب را در دیدار با بزرگان ولایت هلمند در شهر لشکرگاه بیان کرده است.

در این دیدار بزرگان ولایت هلمند مشکلات و پیشنهادات‌شان را در رابطه به جلوگیری از مداخله در امورانتخابات٬ کاهش بی‌کاری جوانان٬ ایجاد بندهای آب‌گردان و فعال‌سازی کاریزها٬ افزایش سهم حجاج متناسب به نفوس این ولایت٬ مبارزه با فساد و جلوگیری از مداخله زورمندان در استخدام مسئولین امنیتی و نظامی، با رئیس جمهوری شریک ساختند.

GHANI hilmand

رئیس‌جمهور غنی در این دیدار گفت که مداخله در امور انتخابات قابل پذیرش نیست و هر فردی که در امور انتخابات مداخله می‌کند٬ در برابرش قانون و رئیس جمهور ایستاده است.

وی با اشاره به مداخله افراد زورمند در استخدام‌های ملکی و نظامی، گفت که قول اردوی ۲۱۵ میوند در حال قوی شدن است و هیچ نوع مداخله در امور استخدام‌ها جایی ندارد.

اشرف غنی همچنان وعده سپرد که سهم حجاج ولایت هلمند را متناسب با شمار نفوس واقعی این ولایت افزایش خواهد داد و از مردم ولایت هلمند خواست تا در پروسه ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری سهم گسترده بگیرند تا زمینه برای روشن شدن شمار دقیق جمعیت فراهم گردد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *