بسته‌بودن اکثر محلات رأی‌دهی زنانه در شهرستان ارغنداب قندهار

توسطروایت زنده

آبان ۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

منابع محلی در قندهار می‌گویند که در شهرستان ارغنداب این ولایت، شماری از محلات رأی‌دهی زنانه بسته مانده است.

محمد یار یار، یک خبرنگار محلی در قندهار می‌گوید: «بیشتر محلات رأی‌دهی زنانه در ولسوالی ارغنداب بسته بود. به گونه‌ی نمونه در مکتب متوسط کوهک و در شماری از مراکزی رأی‌دهی دیگر، محلات رأی‌دهی زنانه کاملا بسته بود.»

به گفته‌ی این خبرنگار محلی، تنها در مکتب عبدالواسع قندهاری حضور زنان بیشتر بوده، اما در سایر مراکز رأی‌دهی، یا محلات زنان بسته بوده و یا هم به صورت انگشت‌شمار حضور داشته‌اند.

آرشیف
آرشیف

آقای یار تاکید می‌کند که در محلات مردانه در این شهرستان نسبت به خیلی از شهرستان‌های دیگر رأی‌دهی به‌صورت منظم و شفاف صورت گرفته و تقریبا همه‌ی مراکز سر وقت باز شده است.

او افزود: «در این ولسوالی مشکلات بایومتریک و مشکلات فهرست رأی‌دهندگان وجود نداشت. تعداد رأی‌دهندگان تا چاشت امروز زیاد بود، اما در حال حاضر کم شده است. ممکن است که روند رأی‌دهی در این ولسوالی در وقت تعیین شده، تمام شود.»

با این حال شریف احمد رسولی، ولسوال ارغنداب به خبرنامه تایید می‌کند که از مجموع 16 محل رای‌دهی در این شهرستان، تنها در یک محل آن برای چند لحظه‌ای کتابچه‌ای انتخابات کم شده، اما به گفته‌ی وی، این چالش دوباره توسط کارمندان کمیسیون حل شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *