جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

رسیدن اولین محموله اهدایی دال‌نخود هند از طریق بندر‌ چابهار به کابل

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت زراعت از رسیدن اولین محموله دال‌نخود، کمک هند به افغانستان از طریق بندر چابهار خبر داده است.

در یک اعلامیه امروز چهارشنبه(25 میزان) وزارت زراعت در این مورد آمده است، هندوستان در ادامه‌‎ی همکاری‌هایش، این بار یک‌هزار و ۹۹۸ تن دال‌نخود را به افغانستان کمک کرده و این محموله‌ امروز از بندر چابهار به کابل رسیده و به وزارت زراعت سپرده شده است.

af india.jpg2

این در حالی است که پیش از این، 110 هزار تن گندم‌های کمکی هند نیز از طریق بندر چابهار به کابل و شماری دیگر از ولایت‌ها رسیده بود.

طاهر ایوب، معین مالی و اداری وزارت زراعت می‌گوید: «استفاده از بندر چابهار نشان می‌دهد که حالا افغانستان متکی به یک بندر و یا یک راه نیست، بلکه چابهار ارزش بسیاری برای ما دارد. در نظر داریم این دال‌نخود را در ولایت‌های کابل، نیمروز، هرات، قندهار غزنی و زابل ذخیره‌ کنیم تا در موقع نیاز از آن به مردم کمک شود.»

از سوی دیگر، ابی‌شیک سینگ، معاون سفارت هندوستان در کابل گفته است: «دوستی ما در سطح منطقه بی‌نظیر است. نیاز داریم که در سطح منطقه این دوستی توسعه یابد. در کنار امنیت سیاسی، امنیت غذایی نیز با ارزش است، به همین علت ما این کمک‌ها را انجام داده‌ایم».

او هم‌چنان گفت که هندوستان بر ادامه‌ی همکاری‌هایش با مردم افغانستان متعهد است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان