جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان استعفا داد/ انتقاد از محدودیت فعالیت در حکومت وحدت ملی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت امورخارجه افغانستان، با انتقاد از این‌که حکومت وحدت ملی زمینه خدمت را بسیار محدود کرده، از مقامش استعفا داده است.

آقای کرزی که یکی از چهره‌های تأثیرگذار حکومت وحدت ملی و وزارت خارجه افغانستان در عرصه دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی بوده، استعفانامه خود را به رهبری حکومت این کشور ارائه کرده است.

در متن این استعفانامه که در رسانه‌ها منتشر شده، آمده است: “قسمی ‌که در جریان هستید، آغاز کار من در حکومت وحدت ملی به این هدف بود که بتوانم از طریق یک سیاست فعال خارجی و روابط نیک با همسایگان، کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی، یک صلح پایدار به کشور عزیز خود بیاورم”.

karzai 1

آقای کرزی خاطرنشان کرده که در چهار سال گذشته برای همین هدف تلاش کرده و مشوره‌های لازم سیاسی را در مورد مکانیزم‌های منطقه‌ای و جهانی ارایه کرده است.

اما وی تأکید کرده که “حکومت وحدت ملی زمینه خدمت را بسیار محدود کرده است”.

معین سیاسی وزارت خارجه افغانستان در ادامه تصریح نموده است: “حضور دوامدار من در حکومت وحدت ملی، هیچ تأثیری در بخش دفاع از حقوق اساسی مردمم نداشته است. من فکر می‌کنم که در چنین وضعیتی، حرکت من یک‌جا با مردمم تأثیرگذارتر باشد”.

karzai resign paper

بر این اساس، آقای کرزی اعلام کرده که بر اساس قانون، از سمت خود به عنوان معین سیاسی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی افغانستان استعفا می‌دهد.

وی در پایان از اعتماد مقام‌های ارشد حکومت وحدت ملی سپاس‌گزاری کرده و برای افغانستان آرزوی صلح و ثبات دایمی نموده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان