کمیسیون انتخابات هرگونه شایعه در مورد ضعف سیستم بایومتریک را رد کرد

توسطروایت زنده

مهر ۲۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

کمیسیون انتخابات افغانستان گزارش‌ها و شایعات در مورد ضعف عمل‌کرد یا ناکارآمدی سیستم بایومتریک را رد می‌کند.

در روزهای گذشته، شایعات متعددی در صفحات اجتماعی مبنی بر عدم کارکرد سیستم بایومتریک منتشر شده که باعث نگرانی‌های گسترده شده است.

اما سید حفیظ هاشمی، سخنگوی کمیسیون انتخابات که امروز یک‌شنبه(22 میزان) در یک نشست خبری در کابل سخن می‌گفت، هرگونه شایعات مبنی بر ضعف در سیستم بایومتریک را رد نمود و تأکید کرد که انتخابات با شفافیت کامل برگزار خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انتخابات خاطرنشان کرد که دستگاه‌های بایومتریک به 33 ولایت انتقال یافته و روند انتقال آن از مراکز به شهرستان‌ها تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

biometric election s

او همچنین فرمان رییس جمهوری افغانستان مبنی بر عدم مداخله مقام‌های بلندرتبه و کارمندان حکومت و منسوبین امنیتی در روند انتخابات را خواند و از نهادهای دولتی خواست تا در این راستا با کمیسیون انتخابات همکار باشند و نگذارند امکانات و امتیازات دولتی مورد سوءاستفاده برخی کاندیدان قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون انتخابات، روند کمپاین‌ها و مبارزات انتخاباتی نامزدان را رضایت‌بخش خواند و از کاندیدان تقاضا نمود تا در این روند، طرزالعمل‌ها و کارشیوه‌های کمیسیون را رعایت کنند.

به گفته‌ی آقای هاشمی، روند مصارف کاندیدان نیز در حال بررسی قرار دارد که پس از تکمیل، با رسانه‌های شریک خواهد شد.

وی در عین حال در بحث نظارت از روند انتخابات خاطرنشان کرد که تا اکنون بیش از 100 نهاد ملی و بین‌المللی که شامل بیش از 20 هزار تن می‌شوند، اعتبارنامه کمیسیون انتخابات را دریافت کرده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *