طالبان دیدار نمایندگان خود با زلمی خلیل‌زاد در قطر را تأیید کرد/ تأکید دو طرف بر تداوم برگزاری جلسات

توسطروایت زنده

مهر ۲۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

به دنبال گزارش‌هایی در مورد دیدار نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با نمایندگان گروه طالبان در قطر، طالبان این دیدار را تأیید کرده‌اند.

پیش از این، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که روز جمعه(20 میزان) شماری از اعضای گروه طالبان و آقای خلیل‌زاد در شهر دوحه، جایی ‌که دفتر سیاسی طالبان قرار دارد، دیدار کرده‌اند.

tliban qatar

‌حال گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای، تأیید کرده که رییس و شماری از اعضای دفتر سیاسی این گروه در قطر ، روز جمعه (۲۰میزان) با زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان دیدار کرده‌ است.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار شیرمحمد عباس استانکزی، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، مولوی عبدالسلام حنفی، معاون او و شهاب‌الدین دلاور ، قاری دین محمد حنیف، محمد زاهد احمدزی و محمد سهیل شاهین، اعضای دفتر طالبان در قطر حضور داشته‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در مورد این دیدار خاطرنشان کرده که در مورد پایان حضور نیروهای خارجی و صلح در افغانستان با فرستاده ویژه امریکا گفتگو کرده‌اند.

به گفته وی، دفتر سیاسی طالبان در قطر به زلمی خلیل‌زاد گفته که حضور نیروهای خارجی در افغانستان یک مانع برای صلح است و باید یک راه‌حل افغانی برای حل بحران این کشور در نظر گرفته شود.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که دو طرف در پایان دیدار خود در قطر، تأکید کرده‌اند که جلسات آن‌ها در آینده ادامه داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *