جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

فرا رسیدن روز جهانی دختران؛ 3.7 میلیون کودک در افغانستان به شمول دختران هنوز نمی‌توانند به مکتب بروند!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

امروز پنج‌شنبه، 18 میزان برابر با ۱۱ اکتوبر، روز جهانی دختران است. وزارت معارف افغانستان با تبریک این روز به دختران این کشور، اذعان کرده که به دلیل ناامنی، مشکلات اقتصادی و مشکلات فرهنگی، حدود 3.7 میلیون کودک نمی‌توانند به مکتب بروند که بیش از ۶۰ درصدشان را دختران تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که شعار امسال روز جهانی دختران، “آماده برای یادگیری، آماده برای زندگی”‌ است.

در یک پیام وزارت معارف افغانستان در این مورد آمده است: وزارت معارف در حالی که افتخار فراهم‌آوری خدمات تعلیمی برای حدودا سه و نیم میلیون کودک دختر را در سراسر کشور دارد، این روز را برای همه دختران معصوم کشور عزیز خود تبریک و تهنیت عرض می‌دارد.

school

وزارت معارف خاطرنشان نموده است: “تعلیم و تربیت دختران نه تنها حق انسانی و شرعی ایشان بوده؛ بلکه یک مسئولیت اساسی دینی همه اقشار جامعه نیز می باشد، ازینرو بر همه ماست تا در این راستا کوشا باشیم و سعادت دنیا و آخرت را نصیب شویم”.

این وزارت تأکید کرده که افغانستان بعد از سقوط طالبان و به میان آمدن نظام جدید، پیشرفت چشم‌گیری در راستای جذب دختران در مکاتب داشته و هم اکنون حدود ۴۲ درصد تمامی شاگردان مکاتب را دختران تشکیل می‌دهند. هم‌چنین مکاتب دخترانه در تمامی ولایات و شهرستان‌های این کشور فعال است.

اما با وجود همه این پیشرفت‌ها، وزارت معارف اذعان کرده که تا حال نیز به دلیل ناامنی، مشکلات اقتصادی و مشکلات فرهنگی، حدود 3.7 میلیون کودک افغانستان نمی‌توانند به مکتب بروند که بیش از ۶۰ درصدشان را دختران تشکیل می‌دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان