جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

سازمان ملل: زن و مرد افغانستان حق دارند بدون کدام مانع، زور و تهدید رأی دهند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان از تمام بازیگران اجتماعی و سیاسی در افغانستان می‌خواهد که تمام توان‌شان را برای محافظت از حق مردم این کشور برای حضور در انتخابات به خرج دهند تا بدون کدام مانع، زور و تهدید رأی دهند.

تادامیچی یاماموتو، رییس یوناما و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان اعلام کرده است: آن‌طوری که در قانون اساسی افغانستان نیز آمده، شرکت در انتخابات از حقوق اساسی تمام شهروندان این کشور است.

وی تأکید کرده که زن و مرد افغانستان حق دارند حکومت و رهبران‌شان را آزادانه انتخاب کنند.

tadamchi

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان افزوده: افغانستان در سال ۱۹۴۸میلادی به نفع اعلامیه جهانی حقوق بشر رأی داد و بر اساس این اعلامیه، همه‌ی مردم حق دارند که در دولت خود به طور مستقیم و یا هم از طریق نمایندگانی که آزادانه انتخاب میشوند، سهم بگیرند و حق دسترسی برابر به خدمات عمومی را داشته باشند.

این در حالی است که گروه طالبان روز گذشته با نشر اعلامیه‌ای گفته، انتخابات یک پروسه امریکایی است و این گروه مانع برگزاری آن خواهد شد و کسانی که در این روند همکاری می‌کنند را مورد هدف قرار خواهند داد.

به دنبال این تهدید، بعد از ظهر امروز کارزار انتخاباتی یک نامزد انتخابات پارلمانی در مرکز ولایت هلمند هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در نتیجه آن، 8 غیرنظامی به شمول این نامزد انتخاباتی جان باخته 11 تن دیگر زخمی شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان