ریاست اجرایی حکومت: هیأتی برای بررسی قضیه شهرستان لعل و سرجنگل تشکیل شده است

توسطروایت زنده

مهر ۱۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

ریاست اجرایی حکومت افغانستان از تشکیل هیأتی برای بررسی قضیه تلفات غیرنظامیان در حمله نیروهای امنیتی برای دستگیری قوماندان علی‌پور، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در مناطق مرکزی، در شهرستان لعل و سرجنگل ولایت غور خبر می‌دهد.

داکتر عبدالله عبدالله با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به این تلفات غیرنظامیان واکنش نشان داده و آن‌را رویدادی غم‌انگیز خوانده است.

 در این بیانیه به نقل از آقای عبدالله آمده است: “با تأسف مطلع شدیم که در پی حوادث روزهای اخیر تعدادی از افراد ملکی در ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور به شهادت رسیده‌ و تعدادی زخمی شده‌اند”.

به گفته وی، مردم صلح‌دوست و با عزت لعل و سرجنگل همیش در کنار دولت و حکومت قرار داشته‌، از حکومت و دست‌آوردهای نظام، دفاع و حمایت کرده‌اند و سزاوار خدمت و حمایت می‌باشند.

abdullah abdullah

رییس اجرایی حکومت خاطرنشان کرد که برای بررسی حادثه شهرستان لعل و سرجنگل، هیأتی از مرکز تعیین گردیده تا قضیه را به صورت همه‌جانبه بررسی نماید.

وی افزوده، بعد از ارزیابی همه‌جانبه حادثه و شناسایی مسوولین و عاملان قضیه، تصامیم لازم اتخاذ می‌گردد و مردم نیز در جریان گزارش و تصمیم هیأت قرار می‌گیرند.

این در حالی است که پیش‌تر محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی حکومت نیز در یادداشتی تصریح کرد: “سرانجام ارگ نشینان کینه‌جو به آرزوى اصلى خود رسیدند؛ حضور على‌پور، فرمانده خیزش مردمى در لعل و سرجنگل بهانه‌اى مناسبى شد براى لشکرکشى به هزارجات و لگدمال کردن مردمى که ٢٠ سال براى استقلال کشور جهاد و مقاومت کردند و قریب ٢٠ سال دیگر براى دموکراسى و عدالت ایستادگى کردند”.

وی بار دیگر از حکومت خواسته که مناطق هزاره‌جات را ناامن نکند و لشکرکشى را خاتمه دهد.

مقام‌های محلی تأیید می‌کنند که در حمله بامداد روز گذشته(شنبه، 14 میزان) برای دستگیری قوماندان علی‌پور در شهرستان لعل ولایت غور، 7 غیرنظامی به شمول زنان جان باخته‌اند؛ هرچند منابع محلی آمار این تلفات را بیش از 10 تن عنوان می‌کنند. هم‌چنین چندین تن دیگر در نتیجه این درگیری‌ زخمی‌ شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *