مجلس سنا: حکومت جلوی تصمیم امریکا برای خصوصی‌سازی جنگ افغانستان را بگیرد

توسطروایت زنده

مهر ۸, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

مجلس سنای افغانستان به طرح خصوصی شدن جنگ این کشور و واگذاری جنگ افغانستان به شرکت خصوصی بک واتر، واکنش تند نشان داده است.

رییس شرکت بلک‌واتر به تاز‌گی اعلام کرده که ایالات متحده امریکا در نظر دارد جنگ افغانستان را به این کمپنی خصوصی واگذار کند، اما اعضای مجلس سنا با ابراز نگرانی از این طرح می‌گویند، حکومت باید جلو این تصمیم ایالات متحده امریکا را بگیرد.

senate-house

اعضای مجلس سنا که در نشست علنی امروز یک‌شنبه(8 میزان) خود سخن می‌گفتند، تأکید کردند که اگر مأموریت جنگ افغانستان به شرکت خصوصی بلک‌واتر سپرده شود، به این معنا است که امریکا در افغانستان با شکست مواجه شده است.

به گزارش 8 صبح، اعضای مجلس سنای افغانستان مسوولان شرکت بلک‌واتر را به قُلدری و جنایت متهم می‌کنند و می‌گویند این تصمیم امریکا خلاف خواست مردم افغانستان است.

در پایان این نشست، فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا گفت که امریکا باید به خواست مردم افغانستان احترام بگذارد و از سپردن جنگ به این شرکت خصوصی خودداری کند.

این در حالی است که پیش از این، شرکت بلک واتر به دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا پیشنهاد کرده بود که مسوولیت جنگ افغانستان را به آنان بسپارد، اما این پیشنهاد از سوی رییس‌جمهور امریکا رد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *