جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هشدار کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد تخلف در مبارزات انتخاباتی؛ با 4 تخلف آشنا شوید!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان هم‌زمان با آغاز مبارزات انتخابات پارلمانی در این کشور، برخی تخلفات انتخاباتی را برشمرده و نسبت به مجازات عاملین آن هشدار داده است.

علی‌رضا روحانی، سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی که امروز یک‌شنبه (۸ میزان) در یک نشست خبری در کابل سخن می‌گفت، این تخلفات را این‌گونه برشمرد:

1ـ به راه انداختن کاروان‌های بسیار گسترده

اخلال نظم عامه از طریق مبارزات انتخاباتی به‌گونه‌ مثال از طریق به راه انداختن کاروان‌های بسیار گسترده که باعث وحشت مردم و باعث اخلال نظم عمومی می‌شود، در انتخابات ممنوع و جزئی از تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شود.

2ـ نصب پوسترهای تبلیغاتی بر دیوارها و مکان‌های عمومی

نصب پوسترها در مکان‌های عمومی و چسپاندن عکس با استفاده از چسب، تخلف انتخاباتی محسوب شده و بر اساس قانون در مورد متخلفان تصمیم گرفته خواهد شد.

 3ـ اشتراک منسوبین قوای مسلح در مبارزات انتخاباتی

فراهم‌سازی زمینه‌ اشتراک منسوبین قوای مسلح در مبارزات انتخاباتی و نیز اشتراک آنان در مبارزات انتخاباتی نامزدان نیز تخلف انتخاباتی بوده و منسوبین نیروهای امنیتی در مبارزات انتخاباتی نامزدان اشتراک نکنند.

 4ـ استفاده از سمبول و علایم کمیسیون‌های انتخاباتی و امکانات دولتی

استفاده از سمبول و علایم کمیسیون‌های انتخاباتی و همچنین استفاده از امکانات دولتی از سوی نامزدان در جریان کارزار انتخاباتی‌شان نیز تخلف انتخاباتی حساب می‌شود و کمیسیون شکایات انتخاباتی با آن برخورد خواهد کرد.

 رسیدگی به شکایات

رسیدگی به تمامی شکایات و تخلفات انتخاباتی از صلاحیت‌های کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی است. تخلفات رسانه‌ای از سوی کمیته رسانه‌های کمیسیون مستقل انتخابات رسیدگی می‌شود و از حیطه کاری کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی نیست.

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی تاکنون ۱۳۳ شکایت در مورد کمپاین‌های پیش از وقت ثبت کرده است. از آن جمله به ۸۹ مورد آن رسیدگی شده‌، ۱۲ مورد تحت بررسی است و ۱۲ مورد آن به کمیته رسانه‌های کمیسیون انتخابات ارجاع شده است.

 نامزدانی که در جریان کارزارهای انتخابات مرتکب تخلف شوند، از ۵ الی ۵۰ هزار افغانی جریمه نقدی خواهند شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان