روحانی در واکنش به توییت ترامپ: “او دو سال پی‌گیر دیدار است”!

توسطروایت زنده

مهر ۳, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

رییس جمهوری ایران در واکنش به یک توییت دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا مبنی بر این‌که “علی‌رغم درخواست‌ها، برنامه‌ای برای دیدار با حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران ندارم”، گفته که آقای ترامپ دو سال است که پی‌گیر چنین دیداری است.

گمانه‌زنی‌ها در مورد اظهارات مکرر دونالد ترامپ برای دیدار با رهبران ایران، این روزها و به خصوص در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، به یک موضوع داغ و جذاب رسانه‌ای مبدل شده است.

دونالد ترامپ در توییتر خود نوشته است: “با وجود درخواست‌ها، برنامه‌ای برای ملاقات با پرزیدنت حسن روحانی ندارم. شاید روزی در آینده. مطمئنم که مرد قطعا نازنینی است!”

IRan pr

آقای ترامپ مشخص نکرده است که “درخواست‌ها” برای مذاکره از سوی چه کسانی مطرح شده، اما در پی انتشار این توییت، سخنگوی نمایندگی دایم ایران در سازمان ملل گفت که از سوی جمهوری اسلامی درخواستی برای چنین ملاقاتی نشده است.

به گزارش بی.سی.سی، حالا حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در پاسخ به سوال کریستین امان‌پور، مجری سی.ان.ان درباره توییت اخیر آقای ترامپ پاسخ داده است. مجری از آقای روحانی پرسیده که” امروز ترامپ در توییتی شما را مردی دوست داشتنی خوانده و دوباره از ملاقات گفته است”، اما روحانی در پاسخ افزوده: “به جای حرف، صداقت و جدیت لازم است. او دو سال پی‌گیر دیدار است. این ملاقات باید زمانی انجام شود که واقعا به نفع دو ملت و دو کشور باشد”.

با این وجود، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در هنگام ورود به مقر سازمان ملل گفته است که ایران چاره‌ای جز تغییر ندارد. ترامپ گفته که در انتظار “روابطی عالی” با ایران است، “اما این اتفاق الان نخواهد افتاد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *