جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

بیش از 450 هزار دانش‌آموز مهاجر افغانستان سال جدید آموزشی را در ایران آغاز کردند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

هم‌زمان با شروع سال جدید آموزشی در ایران، وزیر آموزش و پرورش این کشور از حضور 500 هزار دانش‌آموز خارجی که غالبا مهاجرین افغانستان اند، در مدارس این کشور خبر می‌دهد.

سید محمد بطحایی که عصر روز گذشته(شنبه، 31 سنبله) در یک نشست خبری در تهران سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: امروز بیش از 450 هزار اتباع خارجی در کلاس‌ها در کنار دانش‌آموزان ایرانی مشغول آموزش اند که از این تعداد، 420 هزار تن افغانستانی اند. پیش‌‌بینی می‌کنیم این رقم امسال به 500 هزار تن برسد.

وی افزود که بر اساس برآورد اولیه آن‌ها، 650 تا 700 هزار کودک خارجی که غالبا شهروندان افغانستان اند، در ایران در سن آموزش به سر می‌برند که از میان، 420 هزار تن آن‌ها شامل نظام آموزشی شده‌ و کماکان حدود 40 تا 45 درصد این دانش‌آموزان بیرون از نظام آموزشی باقی مانده‌اند و باید با برداشتن موانع موجود، آن‌ها هم وارد نظام آموزشی شوند.

refugees

وزیر آموزش و پرورش ایران خاطرنشان کرد که یک بخش عمده موانع در این بخش، به خانواده‌های مهاجر بازمی‌گردد که می‌خواهند از کودکان به عنوان نیروی کار استفاده کنند و مانع رفتن آن‌ها به مدارس می‌شوند.

البته وی از محدودیت در فضاهای آموزشی در ایران نیز سخن گفت و از سازمان‌های بین‌المللی به خصوص سازمان ملل و کمیشنری عالی این سازمان در امور پناهندگان خواست که نقش بیشتری نسبت به گذشته در حوزه آموزش و کمک به ایجاد فضاهای آموزشی ایفا کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان