اشرف غنی: دفاتر کمیسیون انتخابات باید باز باشد

توسطروایت زنده

مهر ۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان شام روز گذشته(۳۱ سنبله) در جلسه پایانی کنفرانس قوای امنیتی و دفاعی این کشور که به منظور تأمین امنیت انتخابات برگزار گردیده بود، گفته که حکومت آماده است هر نوع نیازهای مالی کمیسیون انتخابات را تأمین کند.

رئیس جمهوری استفاده از سیستم بایومتریک توسط کمیسیون انتخابات را یک گام مهم برای شفافیت در پروسه انتخابات خوانده و افزوده: تفاوت ما با طالبان در این است که ما به آرای مردم مراجعه و تکیه می‌کنیم، اما طالبان به تفنگ اتکا می‌کنند.

اشرف‌غنی در این جلسه تأکید کرده است که هیچ فردی به شمول منسوبین امنیتی و دفاعی، حق مداخله در انتخابات را ندارند و در صورت هر نوع مداخله، با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

arg

وی در ادامه گفته است، در مطابقت به قانون، انتخابات مجلس نمایندگان برگزار می‌گردد؛ دفاتر کمیسیون انتخابات باید باز باشد و هیچ‌گونه دلیلی برای بستن دفاتر متذکره قابل قبول نیست.

در این جلسه رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفته است، ما به هیچ فرد و نهادی حق مداخله در امور انتخابات را نمی‌دهیم.

جنرال اندریو پوپاس نیز به نمایندگی از مأموریت حمایت قاطع در این نشست گفته است، تمام امکانات دست‌داشته خویش را در اختیار ارگان‌های امنیتی و دفاعی افغانستان، به منظور تأمین امنیت و برگزاری انتخابات خوب قرار می‌دهیم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *