اشرف غنی: هدف قراردادن هزاره‌ها و شیعه‌ها، قابل قبول نیست

توسطروایت زنده

شهریور ۲۸, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

رئیس‌ جمهوری افغانستان شام روز گذشته(سه‌شنبه، 27 سنبله) با شماری از بزرگان، متنفذین، علما و جوانان غرب کابل در ارگ ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، اشرف غنی محرم و سالروز شهادت حضرت امام حسین‌(ع) و یاران وی را به مردم افغانستان تسلیت گفت و افزود: حضرت حسین(ع) یک خط عدالت را در برابر ظلم ترسیم کرد.

 وی خاطرنشان کرد که همگرایی و وحدت مردم افغانستان بی‌نظیر است، هدف قراردادن هزاره‌ها و شیعه‌ها، قابل قبول نیست و باید در مقابل این عمل غیراسلامی و انسانی تروریستان، اقدام همه جانبه شود.

 رییس جمهوری افزود که از همین جهت، تصمیم و ارادۀ ما برای این هدف جدی است و تغییرات در بخش امنیتی کابل به همین منظور صورت گرفته است. رئیس‌جمهور از همکاری مردم با نیروهای امنیتی قدردانی نمود و بر تقویت این همکاری‌ها، تأکید ورزید.

وی به فرمانده پولیس کابل دستور داد تا در اصلاح حوزه‌های امنیتی اقدام نماید و هم‌چنین پیشنهاد اعمار ساختمان برای حوزه‌های ۱۳ و ۱۸ امنیتی در غرب کابل را ترتیب و از طریق بخش بنایی دولتی، در زمینه اقدام نماید.

ghani baba

 همچنین رئیس‌جمهور به ریاست عمومی امنیت ملی دستور ‌داد تا در پوشش استخباراتی غرب کابل در همکاری با مردم به شمول وکلای گذر، متنفذین و کسبه‌کاران، به نتیجه برسد و ۱۰ عراده وسایط آمبولانس و نیز وسایط مورد نیاز اطفائیه برای غرب کابل فراهم گردد.

 رئیس‌جمهور در مورد ایجاد قطعۀ مردمی، اعمار شفاخانۀ جناح در غرب کابل و همچنان ایجاد پسته‌های بیشتر امنیتی، گفت که دراین زمینه‌ها نیاز به بررسی و بحث‌های بیشتر می‌باشد.

 در این دیدار، داکتر محمدآصف حکمت، به نمایندگی از علما و قوت‌علی فکرت به نمایندگی از جوانان صحبت کردند و ضمن تسلیت به خاطر محرم و سالروز شهادت حضرت امام حسین‌(ع) و یاران وی، مشکلات و پیشنهاداتی را در بخش امنیت، اشتغال، بیکاری، فقر، صحت و بهبود وضعیت اجتماعی مردم، بیان داشتند.

 سخنرانان پیشنهاداتی را برای ایزاد تشکیل و اصلاح حوزه‌های امنیتی، تعمیر برای حوزه‌های امنیتی ۱۳ و ۱۸، پوشش استخباراتی غرب کابل، ایجاد قطعۀ خاص مردمی، افراز چک‌های بیشتر امنیتی، ایجاد کمیتۀ مردمی، تخصیص آمبولانس و اطفائیه و ماستر‌پلان شهری ارائه نمودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *