گمرک ایران توقف صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان را تکذیب کرد

توسطروایت زنده

شهریور ۲۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

به دنبال گزارش‌هایی در مورد توقف صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان، گمرک سراسری ایران ضمن تکذیب این گزارش‌ها، اعلام کرده که صادرکنندگان می توانند به جای گمرک فراه، از مرزهای جایگزین از جمله دوغارون و میلک کالای خود را به افغانستان صادر کنند.

بر بنیاد یک اطلاعیه ریاست عمومی گمرک‌ها و گمرک فراه، واردات نفت، سمنت، آهن آلات، کاشی و سرامیک از ایران از طریق بندر ابونصر فراهی از امروز(یک‌شنبه، 25 سنبله) متوقف شده است.

اتاق تجارت و صنایع و هم‌چنین وزارت داخله، مسدود شدن بندر ابونصر فراهی را ناشی از فساد در این بندر می‌خوانند.

گمرک ایران با بیان این‌که هنوز علت محدودیت صادرات کالا به افغانستان از مرز فراه مشخص نیست، ولی گمرک فراه صادرات مواد سوختی، فولاد، سیمان و کاشی و سرامیک از این مرز را ممنوع کرده، اما از دیگر مرزهای دو کشور امکان صادرات این کالاها وجود دارد.

Iran

گمرک ایران تأکید کرده است: البته صادرات سایر کالاها از مرز فراه افغانستان به جز چهار قلم کالای یاده شده همچنان امکان‌پذیر است و صادرکنندگان می‌توانند از طریق مرزهای جایگزین از جمله گمرک دوغارون و میلک، مواد سوختی، فولاد، سیمان و کاشی را به افغانستان صادر کنند.

مظفر علی‌خانی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان نیز امروز یک‌شنبه(25 سنبله) به خبرگزاری دولتی ایران(ایرنا) گفته است: واردات مواد نفتی، سیمان و آهن ایران به افغانستان فقط از مرز فراه ممنوع شده و واردات این اقلام از طریق سایر مرزها مثل دوغارون و نیمروز همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشته است: به دلیل این‌که سیستم گمرک ایران و افغانستان در این مرز به هم وصل نیست، برخی از تاجران افغانستان در اظهار کالاهای وارداتی به این گمرک از نظر ارزشی و وزنی کم‌اظهاری می‌کنند تا حقوق گمرکی کمتری بپردازند.

علی‌خانی هدف اصلی ممنوعیت واردات مواد نفتی، سیمان و آهن به افغانستان از مرز فراه را جلوگیری از تخلفات گمرکی ذکر کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *