رییس کمیسیون انتخابات: بستن دفاتر انتخاباتی قابل قبول نیست؛ به این فرهنگ خاتمه داده شود!

توسطروایت زنده

شهریور ۲۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در واکنش به اقدام اخیر ایتلاف بزرگ ملی مبنی بر بستن شماری از دفاتر ولایتی این کمیسیون، تأکید دارند که احزاب به جای چالش‌زایی در برابر روند انتخابات، باید با این کمیسیون همکار باشند.

گلاجان عبدالبدیع صیاد، رییس این کمیسیون امروز یک‌شنبه(25 سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت که بستن دروازه کمیسیون انتخابات در شماری از ولایت‌های افغانستان قابل قبول نیست.

آقای صیاد تأکید کرد: «خواهش ما از از ایتلاف‌ها و احزاب سیاسی این است که نگرانی‌های خود را در مورد کار کمیسیون و در مورد روند برگزاری انتخابات با ما شریک کنند تا کمیسیون بتواند از طرح‌های آنان در مورد جلوگیری از تقلب، یا کمک برای شفافیت بیشتر انتخابات و یاهم نظارت جدی بر این روند، استفاده کند.»

IEC

رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید که همکاری نکردن و همواره انتقاد کردن راه حل نیست و این کمیسیون حاضر است در هرجایی که احزاب سیاسی بخواهند، در آن‌جا حاضر شود و پیشنهادات، طرح‌ها و نگرانی‌های آنان را بشنود، تا راه‌حلی  پیدا شده و به فرهنگ بستن دفاتر خاتمه داده شود.

به گفته‌ی مقام‌های کمیسیون انتخابات، این کمیسیون تلاش دارد که انتخابات را به موقع آن برگزار کند، اما ایجاد هر چالش می‌تواند این روند را صدمه بزند.

آقای صیاد هم‌چنان از حکومت خواست که امنیت برگزاری انتخابات و اعضای این کمیسیون را جدی بگیرد و والی‌ها و ولسوال‌ها را متقاعد کند که با این کمیسیون در ولایت‌ها و روستاها همکار باشند تا کمیسیون انتخابات بتواند از نفوذ زورمندان در انتخابات جلوگیری کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *