هشدار مجلس سنا: سفرهای مقام‌های پاکستانی به افغانستان نمی‌تواند در سیاست این کشور تغییر بیاورد

توسطروایت زنده

شهریور ۲۵, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

مجلس سنای افغانستان به دنبال سفر وزیر خارجه پاکستان به کابل، به حکومت این کشور هشدار می‌دهد که باید متوجه دسیسه اسلام‌آباد باشد.

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا که در نشست امروز یک‌شنبه(25 سنبله) این مجلس سخن می‌گفت، تأکید کرد: تا زمانی‌که دولت پاکستان در استراتژی کلان خود تغییری نیاورد، انجام این‌گونه سفرها نمی‌تواند در مناسبات،‌ سیاست و حمایت این کشور از مخالفان افغانستان، تغییری بیاورد.

senate

شماری دیگر از سناتوران نیز اظهار داشتند: پیش از این نیز مقام‌های ارشد پاکستان به کابل سفر کرده‌اند، ولی با وجود وعده‌ی همکاری، هیچ تغییری در سیاست آن کشور نیامده است.

با این حال،‌ مصطفی ظاهر یک عضو دیگر مجلس سنا تأکید کرده است: با توجه به فشارهای امریکا بر پاکستان، تا یک سال دیگر تغییراتی در سیاست پاکستان در مورد افغانستان به‌وجود خواهد آمد.

فضل هادی مسلمیار، رییس مجلس سنا نیز در نشست عمومی امروز این مجلس گفته است: هرچند پیش از این پاکستان در سیاست خود در مورد افغانستان صادق نبوده، اما با آن هم سفر وزیر خارجه پاکستان به کابل را به فال نیک می‌گیرند و اگر این سفر در راستای آغاز نشست‌های چندجانبه صلح باشد، مورد استقبال مردم افغانستان قرار خواهد گرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *