جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

دولت افغانستان: وضعیت مهاجرین در مقایسه با چهار سال گذشته، بهبود یافته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر امورمهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان می‌گوید که وضعیت مهاجرین این کشور در کشورهای مختلف به خصوص در ایران و پاکستان، در مقایسه با چهار سال قبل، بهتر شده است.

سید حسین عالمی بلخی که امروز شنبه(24 سنبله) در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت صحبت می‌کرد، افزود: “زمینه آموزش برای کودکان افغان‌های مهاجر بدون مدرک در ایران فراهم شده و هم‌اکنون فرزندان ۷۸ هزار افغان بدون مدرک در مکتب‌های این کشور درس می‌خوانند.”

وی همچنان گفت که حدود ۷۰۰هزار افغان در پاکستان که بدون مدرک بودند نیز کارت‌های مهاجرت به دست آورده‌اند.

alimi balkhi

وزیر مهاجرین و عودت‌کنندگان در مورد وضعیت مهاجرین افغانستان در ترکیه نیز خاطرنشان کرد: اخیرا هیئتی از افغانستان برای بررسی وضعیت مهاجرین افغان در ترکیه به این کشور سفر کرده و قرار است تا پایان ماه روان میلادی، هیئتی از ترکیه نیز به افغانستان بیاید تا کارهای بیشتری برای رفع مشکلات مهاجرین افغان که اکنون در ترکیه به سر می‌برند، صورت گیرد.

در عین حال، به گفته عالمی بلخی، از آغاز سال روان میلادی تا اکنون ۵۲۰ پناهنده افغان از اروپا به کشور دیپورت شده و در همین مدت، ۱۴۹۵ تن دیگر به گونه داوطلبانه از کشورهای اروپایی به افغانستان بازگشت کرده‌اند.

وی افزود: کمیته بیجاشدگان و عودت کننده گان هم اکنون در حال اقدامات اجرایی برای عملی کردن فرمان ۳۰۵ رییس جمهوری اسلامی افغانستان است. این فرمان که موضوعات توزیع زمین برای عودت‌کنندگان، بیجاشدگان داخلی و بازماندگان شهدا را در بر می‌گیرد، از سوی رییس جمهوری امضاء شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان