اشرف غنی پس از حمله ننگرهار: نیروهای امنیتی از حالت دفاعی به حالت تعرضی تغییر موضع بدهند

توسطروایت زنده

شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

رییس‌جمهور غنی امروز چهارشنبه(21 سنبله) در یک نشست امنیتی با نهادهای امنیتی افغانستان در مورد حمله ننگرهار، تاکید کرد که نیروهای امنیتی مجبور اند که ضد این اعمال دشمن از حالت دفاعی به حالت تعرضی تغییر موضع دهند.

آقای غنی ضمن همدردی و غم‌شریکی با قربانیان حادثه دیروز ولایت ننگرهار، تأکید کرد که حمله بر افراد ملکی و کشتن زنان و کودکان، یک عمل غیرانسانی و غیرافغانی است.

او گفت: «دشمن توان مقابله با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را ندارد و به همین دلیل افراد ملکی را هدف قرار داده و جان زنان و اطفال بی‌گناه را می‌گیرد. اما ما مجبور هستیم که ضد این اعمال دشمن، از حالت دفاعی به حالت تعرضی تغییر موضع دهیم.»

ghani 2

رییس جمهوری افغانستان تأکید کرد که چاره‌ای دیگری وجود ندارد و حالت تهاجمی آغاز شده و نیروهای امنیتی بیش از پیش به حالت تهاجمی قرار خواهند گرفت.

آقای غنی در مورد دلیل نپذیرفتن آتش بس دوم از سوی طالبان گفت که تصمیم طالبان به دست خودشان نیست و آنان تحت فشار خارجی قرار دارند.

او تصریح کرد: «اگر تصمیم به‌دست خودشان می‌بود، آتش‌بس را می‌پذیرفتند، چون این حکم خداوند و اجماع علمای کرام افغانستان و اجماع تمام علمای جهان بود. فشارهایی که بالای آنان وجود دارد، باید واضح شود.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *