سرور دانش خواستار بررسی حمله بر گروه خاص قومی در افغانستان در شورای امنیت سازمان ملل شد

توسطروایت زنده

شهریور ۲۰, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

معاون دوم رئیس‌جمهور افغانستان از شورای امنیت سازمان ملل خواسته که  حمله بر گروه خاص قومی در این کشور را به صورت مستقل بررسی کند.

دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری افغانستان، در یک اعلامیه از دیدار سرور دانش با رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان خبر داده است.

در این اعلامیه آمده است، آقای دانش از شورای امنیت سازمان ملل خواسته که حمله بر یک گروه خاص قومی در افغانستان را باید به صورت مستقل بررسی کند.

این در حالی است که هفته گذشته در دو حمله پی‌هم انتحاری و بمب‌گذاری در یک باشگاه ورزشی در غرب کابل، که برای چندمین‌بار یک گروه خاص مذهبی و قومی هدف قرار گرفت، بیش از صد تن کشته و زخمی شدند.

un a

معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان تأکید کرده که این حملات هدف‌مندانه بوده و یک گروه خاص قومی هدف قرار گرفته است.

در این اعلامیه افزوده شد که آقای دانش به تادامیچی یماماتو گفته است، این مسئله باید به صورت مستقل و جدا از بحث امنیت و مسایل سیاسی افغانستان، در سازمان ملل متحد و به خصوص شورای امنیت بررسی شود.

در این دیدار، نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان ضمن ابراز نگرانی از حمله بر شهروندان عادی کشور گفته که از نهادهای مربوط سازمان ملل از جمله شورای حقوق بشر این سازمان خواهد خواست تا موقف خود را در این زمینه روشن کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *