جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

عدم حضور مسئولین ارشد امنیتی در نشست مجلس نمایندگان افغانستان/ نمایندگان خواستار برکناری آن‌ها شدند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در حالی که مجلس نمایندگان افغانستان مسئولین ارشد امنیتی و دفاعی حکومت این کشور را در پیوند به ناامنی‌های اخیر برای استجواب، در نشست عمومی امروز دوشنبه(19 سنبله) فراخوانده بود، حاضر نشدن این مسوولین در مجلس، خشم نمایندگان را برانگیخت.

شماری از نمایندگان خواستار برکناری وزیران دفاع و داخله و رییس امنیت ملی شدند و آن‌ها را مهره‌های استخبارات بیگانه عنوان کردند.

قرار بود امروز دوشنبه(19 سنبله) وزیران داخله و دفاع و ریاست امنیت ملی برای پاسخ‌گویی در مورد رویدادهای خونین روزهای گذشته در کابل و سایر ولایات به خصوص غزنی در مجلس حاضر شوند، اما با ارسال نامه‌ای، گفته‌اند که نمی‌توانند در نشست استجوابیه شرکت کنند.

afghan of

اقبال صافی، رییس کمیسیون امنیت داخلی در واکنش به حاضر نشدن مسوولین امنیتی و دفاعی در نشست استجوابیه مجلس، وزیر داخله و دفاع ملی را مهره‌های استخبارات بیگانه خواند و افزود، باید مجلس برای آن‌ها صندوق بگذارد تا از وظیفه سبک‌دوش شوند.

لالی حمیدزی، نماینده ولایت قندهار نیز معصوم استانکزی، رییس امنیت ملی را به دست داشتن به همکاری با طالبان و قاچاق مواد مخدر متهم کرد و افزود، باید مسوولین امنیتی هرچه زودتر برکنار شوند.

شماری از نمایندگان دیگر نیز تنها استعفای مسوولین نهادهای امنیتی و دفاعی را کافی ندانسته، تأکید کردند که باید روی پیمان امنیتی افغانستان با امریکا نیز تجدید نظر صورت گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان