جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

مهاجرین افغانستان در ایران بدون ابطال مدارک اقامتی به افغانستان می‌آیند و برمی‌گردند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بر اساس یک طرح جدید در ایران، مهاجرین افغان بدون ابطال کارت آمایش و هم‌چنین ویزاهای اقامتی‌شان در این کشور، می‌توانند برای سه ماه به افغانستان برگشته و سپس به ایران بازگردند.

پروسه خروج و مراجعت مهاجرین افغانستانی دارای کارت آمایش و هم‌چنین پاسپورت به افغانستان و برگشت به ایران، بدون ابطال کارت‌های آمایش و ویزاهای اقامتی، قبل از ظهر امروز دوشنبه(19 سنبله) رسما با حضور سفیر افغانستان در ایران و مقام‌های پولیس مهاجرت و گذرنامه، اداره کل اموراتباع و وزارت امورخارجه ایران، در مرز دوغارون/ اسلام قلعه افتتاح شد.

iran refugees

به گزارش آوا، در مرحله اول این روند، حدود 300 مهاجر توانسته‌اند اسناد لازم خروج و مراجعت را به دست آورده و به دنبال برنامه امروز، 40 تا 50 نفر عملا وارد خاک افغانستان شدند.

دکتر نصیراحمد نور، سفیر افغانستان پس از افتتاح رسمی این پروسه گفته است: “ما مهاجرینی داریم که بیش  از 30، 40 سال در ایران هستند، ولی از بیم این‌که افغانستان بروند، اگر شرایط زندگی مساعد نبود، راه برگشت‌شان مساعد نباشد، وطن خود را ندیده و نتوانسته در خوشی و غم اقارب و خویشاوندان خویش شرکت کنند”.

وی تأکید کرد که این طرح فواید متعددی در ابعاد انسانی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و روابط مردم با مردم دارد و یک عامل تشویق برای برگشت به افغانستان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان