جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ابراز نگرانی کمیسیون حقوق بشر: وضعیت زندان‌ها و زندانیان در افغانستان قناعت‌بخش نیست

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به دنبال شورش روز پنج‌شنبه(15 سنبله) در زندان پلچرخی کابل، کمیسیون حقوق بشر افغانستان وضعیت زندان‌ها در این کشور را قناعت‌بخش نمی‌داند و نسبت به نقض حقوق بشر زندانیان ابراز نگرانی کرده است.

روز پنج‌شنبه گذشته(15 سنبله) شماری از زندانیان در زندان پلچرخی با نگهبابان این زندان درگیر شدند. وزارت داخله افغانستان گفته‌ که شورش پس از آن آغاز شد که آن‌ها ۷۴ تن از زندانیان پلچرخی را که با گروه‌های تروریستی و جنایت‌کار در ارتباط بودند، به زندان بگرام انتقال می‌دادند.

ریاست عمومی محابس و توقیف‌خانه‌های وزارت امورداخلۀ می‌گوید که وضعیت در زندان پلچرخی به حالت عادی برگشته‌است.

اما بلال صدیقی، سخنگوی کمیسیون حقوق بشر  افغانستان به رادیو آزادی گفته، موارد نقض حقوق بشری، عدم ارائه خدمات بهداشتی، مشکل در اعاشه و بی‌سرنوشتی برخی زندانیان در این زندان محسوس است.

pul e charkhi prison

وی گفت: “در کل وضعیت زندان‌ها قناعت‌بخش نیست و ما نگران هستیم، بعضا حقوق بشری زندانیان نقض می‌شود و روز پنج‌شنبه برخورد‌های فزیکی صورت گرفته که ما نگران هستیم و طبعاً در برخورد‌های فیزیکی حقوق زندانیان نقض می‌شود و این خود مغایر قوانین کشور است.”

به گفته وی، در کنار این مشکلات، ازدحام در زندان‌ها، نبود تعمیر‌های معیاری و فساد از مشکلات دیگری است که زندانیان با آن روبرو اند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان می‌گوید که زندان پلچرخی برای حدود ۵ هزار نفر ساخته شده، اما حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ زندانی در این زندان نگه‌داری می‌شوند.

پیش از این، شماری از زندانیان پلچرخی به دلایل مختلف از جمله نبود شفافیت در اجرایی کردن فرمان‌های عفو رئیس جمهور افغانستان، اعتصاب غذایی کرده و برخی از آنان دهان‌های‌شان را با سیم دوخته بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان