افغانستان به دنبال استفاده از تجارب ایران در ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

توسطروایت زنده

شهریور ۱۲, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۱, ۱۴۰۲

یک هیأت اقتصادی از افغانستان به رهبری داوود سلطان‌زوی، مشاور رئیس‌جمهور و رییس کمیسیون توسعه فرودگاه‌های این کشور که به ایران سفر کرده، امروز دوشنبه(12 سنبله) از منطقه آزاد چابهار بازدید کرده است.

آقای سلطان‌زوی با سفر به چابهار گفته که این منطقه برای افغانستان و کشورهای منطقه، از نظر تجارت، ترانزیت، صادرات و واردات یک مکان حیاتی است.

وی با بیان این‌که افغانستان برای توسعه بازارهای اقتصادی خود نیاز به استفاده از تجارب ایران در زمینه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دارد، هدف از سفر به چابهار را آشنایی با ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار برای کسب تجربه عنوان کرده است.

photo_2018-09-03_19-34-52

به باور مشاور اقتصادی رییس‌ جمهوری افغانستان، ایران یک ظرفیت چشمگیر و فوق‌العاده عظیم را در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خود دارد که نه تنها برای ایران، بلکه برای اقتصاد افغانستان هم مهم است.

حکومت افغانستان می‌خواهد از زیرساخت‌های موجود در پایگاه‌های نظامی نیروهای امریکایی و خارجی در اطراف 8 فرودگاه مهم این کشور، زون‌های ویژه اقتصادی را ایجاد کند. به گفته آقای سلطان‌زوی، نیروهای خارجی برای این پایگاه‌ها که اکنون بدون استفاده مانده، بیش از 10 میلیارد دالر مصرف کرده‌اند.

حال افغانستان می‌خواهد برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی که از آن به عنوان فصل جدیدی در اقتصاد این کشور یاد شده، از تجارب ایران در ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استفاده کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *