جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ایران از ارائه سهولت‌ها و مشوق‌های بی‌سابقه برای سرمایه‌گذاری تاجران افغان‌ در بندر چابهار خبر می‌دهد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یک مقام در وزارت راه و شهرسازی ایران از ارائه سهولت‌ها و مشوق‌های بی‌سابقه برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار این کشور خبر می‌دهد.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های معاونت حمل و نقل وزارت راه‌ و شهرسازی ایران به خبرگزاری آوا گفته که چابهار محلی برای فرار و رهایی افغانستان از انحصار در خشکی بوده و فرصت بی‌نظیری را برای افغانستان برای دسترسی به آب‌های آزاد و کاهش هزینه‌های تبادل با دنیای پیرامونی خود فراهم می‌کند.

به گفته مهدی اشرفی، در حوزه چابهار فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نظیر و مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران افغانستان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرده که در این حوزه، تخفیف 80 درصدی در حقوق و عوارض بندری، تخفیف 90 درصدی در هزینه‌های تخليه و بارگيري(THC) و تخفیف 75 درصدی در انبارداری کانتینرهای خالی برای تاجران افغانستان در نظر گرفته شده است.

chabahar

به گفته این مقام مسئول ایرانی در حوزه بندر چابهار، هم‌اکنون در ادامه انتقال گندم هند به افغانستان، در حال حاضر شاهد ترانزیت حبوبات از هند به افغانستان اند.

وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری تجار افغانستان در بندر چابهار شکل گرفته، تصریح کرده که تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستان می‌توانند با تخفیف‌ها و مشوق‌های بسیار در حوزه‌های احداث انبارهای سرپوشیده و مکانیزه، احداث محوطه‌های نگه‌داری کانتینری و موضوعات مرتبط با لوجستیک، احداث پایانه‌های نفتی برای ترانزیت یا سواپ فرآورده‌های نفتی از محل بندر چابهار، ایجاد مخازن نفتی، ایجاد کارخانه‌های تولیدی یا صنایع ارزش افزوده در منطقه آزاد چابهار و تولید انرژی و بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق سرمایه‌گذاری کنند.

آقای اشرفی در عین حال خاطرنشان کرد که بندر چابهار در حال حاضر دارای یک ظرفیت 8 میلیون تنی است، و عملیات تخلیه و بارگیری گندم افغانستان نشان‌دهنده وجود زیرساخت‌های کافی برای عملکرد فعلی این بندر است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان