یافته‌های یک گزارش تحقیقی: سالانه 5 هزار تن در افغانستان در رویدادهای ترافیکی کشته و زخمی می‌شوند

توسطروایت زنده

مرداد ۲۷, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۰, ۱۴۰۲

یافته‌های یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد که روزانه دست‌کم یک زن، 3 کودک و 9 مرد، در نتیجه‌ی رویدادهای ترافیکی در افغانستان کشته و زخمی می‌شوند.

مرکز خبرنگاری تحقیقی پیک با نشر گزارشی و با استناد به داده‌های منابع رسمی به ثبت رسیده، گفته که در 12 سال گذشته، سالانه به گونه‌ی میانگین دست‌کم 5 هزار شهروند افغانستان در رویدادهای ترافیکی، کشته و زخمی شده‌اند.

این آمار پس از رویدادهای هراس‌افگنی، دومین عامل تلفات شهروندان افغانستان عنوان شده است.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که از سال 1385 تا پایان سال 1396خورشیدی، نزدیک به 16هزار شهروند افغانستان جان‌های شان‌را در رویدادهای ترافیکی از دست داده و بیش‌ از 42هزار تنِ دیگر زخمی شده‌اند.

accident

این تنها آماری‌است که ریاست عمومی ترافیک، به‌ثبت رسانده‌است. مسوولان این ریاست، می‌پذیرند که در بسیاری از موارد، ماموران ترافیک قادر به رفتن در مسیرهای ناامن نیستند و به‌همین دلیل، برخی‌از رویدادها به‌ثبت نرسیده است.

در این گزارش، علاوه بر ریاست عمومی ترافیک، از صفحه‌ی رسمی انترنتی وزارت صحت و دفتر یوناما در کابل نیز نقل شده است.

این در حالی است که آمارهای بانک جهانی نشان می‌دهد که تنها 30 درصد از رویدادهای ترافیکی افغانستان در شهرهای کابل، هرات، بلخ، قندهار، ننگرهار و بغلان رخ می‌دهد.

در این گزارش؛ نبود اشاره‌های ترافیکی، اعتیاد به‌موادمخدر، خرابی جاده‌ها، بی‌احتیاطی و نقض قانون، سرعت و رقابتِ بی‌جا و رعایت نکردنِ سیستم ایمنی از دلایل اصلی رویدادهای ترافیکی در افغانستان دانسته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *