جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سازمان ملل: دارو و مواد غذایی در غزنی در حال اتمام است/ شهروندان غزنی در تلاش برای خروج از شهر اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل متحد در افغانستان(اوچا) گفته که شهروندان شهر غزنی پس از درگیری‌های 4 روزه، در تلاش خارج شدن از این شهر اند.

این نهاد امروز دوشنبه(22 اسد) با نشر خبرنامه‌ای گفته که در درگیری‌های 4 روزه در غزنی، شماری از غیرنظامیان کشته شده و همچنان دارو در شفاخانه‌ی مرکزی ولایت غزنی و مواد غذایی باشندگان این شهر در حال تمام شدن است.

در خبرنامه گفته شده: «طبق گزارش‌های رسیده، در شفاخانه مرکزی ادویه رو به اتمام است و مردم نمی‌توانند زخمی‌ها را برای تداوی به صورت امن انتقال دهند. جاده‌های اصلی که در شمال و جنوب شهر به ولایات بزرگ‌تر وصل می‌گردند که دارای امکانات صحی می‌باشند، برای عبور و مرور افراد ملکی امن نمی‌باشد».

بر اساس خبرنامه‌ی این نهاد، بسیاری از مردم در خانه‌های خود پناه گرفته و قادر به ترک خانه‌های شان نیستند. شبکه‌های مخابراتی و برق در این شهر قطع است و جریان آب‌رسانی نیز مختل شده است.

ghazni

دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه‌‎ی سازمان ملل متحد در افغانستان(اوچا) از طرف‌های درگیر خواسته که برای حفاظت از زندگی و حقوق غیرنظامیان و حفاظت از زیربناهای ملکی، به تعهدات خود در راستای قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند.

این در حالی است که طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان نیز بعد از ظهر امروز دوشنبه(22 اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت که حدود یک هزار نیروی کمکی در دو مرحله به شهر غزنی اعزام شده و طی 24 ساعت آینده وضعیت در این شهر تغییر خواهد کرد.

او همچنان گفت که در جریان این درگیری‌ها، 100 تن از نیروهای امنیتی و دفاعی و همچنان در حدود 20 تا 30 تن از غیرنظامیان کشته شده‌اند.

به گفته‌ی بهرامی، از جنگجویان طالبان نیز 194 تن به شمول 12 تن از فرماندهان کلیدی این گروه کشته و 147 تن دیگر زخمی شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان