یفتلی: تا 2 روز دیگر وضعیت عادی در شهر غزنی بر می‌گردد

توسطروایت زنده

مرداد ۲۱, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۰, ۱۴۰۲

مقام‎های ارتش افغانستان می‌گویند که تمامی ادارات مهم دولتی در شهر غزنی در کنترل نیروهای امنیتی قرار داشته و طالبان تنها در خانه‌های مردم جا گرفته اند.

جنرال محمد شریف یفتلی، رئیس ستاد ارتش افغانستان بعد از ظهر امروز یکشنبه (21 اسد) در یک نشست خبری حاضر شد و گفت که نقاط استراتیژیک شهر غزنی از جمله دفتر مقام ولایت، فرماندهی پولیس، محبس، دفتر امنیت ملی و شماری از دفاتر مهم دولتی در حال حاضر در کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

آقای یفتلی همچنان گفت که طالبان در سال جاری ولایت‌های غزنی در مرکز، ارزگان در جنوب، فراه در غرب و فاریاب در شمال افغانستان را برای شان اولویت انتخاب کرده بودند اما این ولایت‌ها به شمول غزنی هیچ گاهی از توجه نیروهای امنیتی افغانستان به دور نبوده است.

به گفته‌ی او، تغییرات در جنگ عادی بوده و هرازگاهی وضعیت به نفع نیروهای امنیتی و همچنان مخالفان مسلح تغییر می کند اما این به معنی آن نیست که ولایت غزنی کاملا از محراق توجه حکومت مرکزی و نیروهای امنیتی به دور مانده باشد.

رئیس ستاد ارتش افغانستان هرگونه بی تفاوتی حکومت نسبت به ولایت غزنی را رد کرده و گفت که نیروهای امنیتی افغانستان به صورت دوامدار به ولایت غزنی توجه داشته اند.

mod 5

او از مردم افغانستان به ویژه از مردم ولایت غزنی 2 روز فرصت خواست تا وضعیت عادی را در شهر غزنی برگرداند.

با این حال، برخی گزارش‌های تأیید ناشده از ولایت غزنی حاکی از آن است که فرماندهی پولیس این ولایت در نتیجه‌ی درگیری با جنگجویان طالبان سقوط کرده است.

مقام‌های محلی در ولایت غزنی به دلیل این که شبکه‌های مخابراتی در این ولایت نیز در جریان حمله‌ی طالبان قطع شده، چیزی نگفته اند.

گزارش‌های تأیید ناشده همچنان می‌گوید که بیش از 100 کشته در جریان این درگیری‌ها به شفاخانه منتقل شده‌اند.

این در حالی است که گروه طالبان شب جمعه (19 اسد) بر مرکز شهر غزنی حمله کردند که درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان تاکنون نیز به گونه‌ی وقفه‌ای ادامه دارد.

هرچند آماری مشخصی از تلفات دو طرف در این درگیری‌ها وجود ندارد، اما روز گذشته (شنبه، 20 اسد) نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله گفته بود که در جریان این درگیری‌ها بیش از 150 طالب و 26 تن از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *